Pregled bibliografske jedinice broj: 1095959
Poučavanje komunikacijskih vještina kao dio cjeloživotnog obrazovanja
Poučavanje komunikacijskih vještina kao dio cjeloživotnog obrazovanja // SaZnanje, 2 (2020), 415-427 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1095959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje komunikacijskih vještina kao dio
cjeloživotnog
obrazovanja
(Teaching communication skills as a part of
lifelong learning)
Autori
Togonal, Marijana ; Brković, Vjera ; Bušljeta Kardum, Rona
Izvornik
SaZnanje (2744-1210) 2
(2020);
415-427
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje ; kompetencije ; komunikacijske vještine ; neformalno obrazovanje ; strategije za aktivno učenje
(lifelong learning ; competencies ; communication skills ; informal education ; active learning strategies)
Sažetak
Neprestana i brza društveno-gospodarska kretanja i promjene zahtijevaju prilagodbu pojedinca u smislu stjecanja novih znanja te razvijanje različitih vještina. Jedan od ključnih elemenata prilagođavanja tim promjenama jest proces cjeloživotnoga obrazovanja koje predstavlja svojevrstan odgovor na potrebu kontinuirana obrazovanja i učenja. Cjeloživotno obrazovanje nerijetko se smatra ključem osobnoga, socijalnoga i profesionalnoga razvoja pojedinca te polazištem za razvoj kompetencija potrebnih za život i rad u 21. stoljeću. Ostvarenje tih kompetencija nerijetko iziskuje primjenu različitih inovativnih strategija poučavanja i učenja, posebice strategija koje vode procesu aktivnoga učenja. U ovome radu cilj nam je prikazati važnost i ulogu poučavanja komunikacijskih vještina u procesu cjeloživotnoga obrazovanja, predstaviti strategije za njihovo poučavanje i učenje te istaknuti potrebu njihova kontinuirana usvajanja i u formalnim i u neformalnim oblicima obrazovanja. Budući da je aktivno učenje strategija najprimjerenija poučavanju, ali i usvajanju komunikacijskih vještina, u radu je predstavljena i konstruktivistička teorija unutar koje se razvija model interaktivnoga, suradničkoga učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb