Pregled bibliografske jedinice broj: 1095651
Model izbora optimalne kratkoročne strategije pivovare
Model izbora optimalne kratkoročne strategije pivovare, 2013. doi:10.2139/ssrn.3508333 (ostali radovi sa studija).
CROSBI ID: 1095651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model izbora optimalne kratkoročne strategije
pivovare
(An Optimal Short-Term Strategy Selection Model
for a Brewery)
Autori
Lukić, Zoran
Izvornik
Social Science Research Network
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali radovi sa studija
Godina
2013
Ključne riječi
Financijski model društva ; optimizacija ; potpora odlučivanju
(Corporate financial model ; optimization ; decision support)
Sažetak
Istraživanja pivarskoga sektora prepoznaju dva glavna endogena čimbenika koji utječu na potražnju neke marke industrijskoga piva: prodajnu cijenu te izdatak za marketing i ambalažu. No, dosadašnje su analize bile ograničene samo na pojedinačni utjecaj jednoga ili drugoga, uglavnom pritom koristeći neprimjeren model elastičnosti. Umjesto toga, ovaj rad predlaže dvodimenzionalnu sigmoidnu funkciju potražnje u obje varijable, koja je robusno prilagođena uvjetima promatranoga tržišta. S takvom funkcijom potražnje (podložnom ograničenjima tržišta i proizvodnoga kapaciteta) ugrađenom u financijski model društva, on postaje analitičko oruđe za maksimiziranje očekivane dobiti, tj. odabir optimalne kratkoročne strategije pivovare. Ovaj postupak ispitan je na modelu Zagrebačke pivovare, najvećega hrvatskog proizvođača piva, s obećavajućim rezultatima.
Izvorni jezik
Hrvatski