Pregled bibliografske jedinice broj: 1093398
Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete
Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete // Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive / Opačić, Zorana ; Zeljić, Goran (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet, 2020. str. 79-95 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1093398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete
(Competence Development in a Child-Directed
Curricular Aproach)
Autori
Kudek Mirošević, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive
/ Opačić, Zorana ; Zeljić, Goran - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet, 2020, 79-95
Skup
Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 20.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikularni pristup ; učenje i poučavanje temeljeno na kompetencijama ; kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa
(curriculum-based approach ; competency-based learning and teaching ; quality of the educational process)
Sažetak
Temeljne odlike kvalitetnih odgojno-obrazovnih ustanova 21. stoljeća odnose se na visoka očekivanja, učinkovito vođenje, praćenje učenja i poučavanja, suradnju i komunikaciju, stvaranje poticajnog okruženja za učenje te na profesionalni razvoj (Shannon i Bylsma, 2007). Cilj je svakog učinkovitog sustava odgoja i obrazovanja osposobljavanje djece za suradnju, u upravljanju projektima, postavljanju i realizaciji ciljeva i prioriteta, planiranju i upravljanju svojim radom, donošenju zaključaka na osnovu rezultata te u odgovornosti i nošenju s različitim zadacima (Partnership for 21st Century Skills, 2009). U tom smislu, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije u Republici Hrvatskoj (2014) u svom pristupu teži cjelovitom, fleksibilnom i učinkovitom sustavu odgoja i obrazovanja koji povezuje sve razine i vrste obrazovanja u harmoničnu i transparentnu cjelinu temeljenu na zajedničkim pozitivnim vrijednostima, načelima i ciljevima. Naglašava se kompetentnost i profesionalna etika koja podrazumijeva visoku stručnost svih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti i njihovu visoku odgovornost. U povezanosti s tim, izrazito je važno osigurati sustave podrške, praćenja i evaluacije te razvijati kompetencije odgojno‐obrazovnih djelatnika koje novim strategijama poučavanja podržavaju kvalitetno učenje i poučavanje usklađeno s potrebama svakog djeteta. Riječ je o kurikularnom pristupu koji je usmjeren na dijete i učenika, a ne na sadržaje učenja. Za operacionalizaciju ovako orijentiranog kurikuluma, prioritet nije određivanje što, kada i na koji način s djecom treba raditi, već je potrebna nova razina profesionalnog promišljanja odgajatelja i učitelja kojima se nudi autonomija temeljena na njihovoj profesionalnoj odgovornosti i kompetencijama u odabiru sadržaja i aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski