Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1093398

Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete


Kudek Mirošević, Jasna
Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete // Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive / Opačić, Zorana ; Zeljić, Goran (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet, 2020. str. 79-95 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1093398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete
(Competence Development in a Child-Directed Curricular Aproach)

Autori
Kudek Mirošević, Jasna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive / Opačić, Zorana ; Zeljić, Goran - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet, 2020, 79-95

Skup
Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 20.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kurikularni pristup ; učenje i poučavanje temeljeno na kompetencijama ; kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa
(curriculum-based approach ; competency-based learning and teaching ; quality of the educational process)

Sažetak
Temeljne odlike kvalitetnih odgojno-obrazovnih ustanova 21. stoljeća odnose se na visoka očekivanja, učinkovito vođenje, praćenje učenja i poučavanja, suradnju i komunikaciju, stvaranje poticajnog okruženja za učenje te na profesionalni razvoj (Shannon i Bylsma, 2007). Cilj je svakog učinkovitog sustava odgoja i obrazovanja osposobljavanje djece za suradnju, u upravljanju projektima, postavljanju i realizaciji ciljeva i prioriteta, planiranju i upravljanju svojim radom, donošenju zaključaka na osnovu rezultata te u odgovornosti i nošenju s različitim zadacima (Partnership for 21st Century Skills, 2009). U tom smislu, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije u Republici Hrvatskoj (2014) u svom pristupu teži cjelovitom, fleksibilnom i učinkovitom sustavu odgoja i obrazovanja koji povezuje sve razine i vrste obrazovanja u harmoničnu i transparentnu cjelinu temeljenu na zajedničkim pozitivnim vrijednostima, načelima i ciljevima. Naglašava se kompetentnost i profesionalna etika koja podrazumijeva visoku stručnost svih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti i njihovu visoku odgovornost. U povezanosti s tim, izrazito je važno osigurati sustave podrške, praćenja i evaluacije te razvijati kompetencije odgojno‐obrazovnih djelatnika koje novim strategijama poučavanja podržavaju kvalitetno učenje i poučavanje usklađeno s potrebama svakog djeteta. Riječ je o kurikularnom pristupu koji je usmjeren na dijete i učenika, a ne na sadržaje učenja. Za operacionalizaciju ovako orijentiranog kurikuluma, prioritet nije određivanje što, kada i na koji način s djecom treba raditi, već je potrebna nova razina profesionalnog promišljanja odgajatelja i učitelja kojima se nudi autonomija temeljena na njihovoj profesionalnoj odgovornosti i kompetencijama u odabiru sadržaja i aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Jasna Kudek Mirošević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kudek Mirošević, Jasna
Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete // Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive / Opačić, Zorana ; Zeljić, Goran (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet, 2020. str. 79-95 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Kudek Mirošević, J. (2020) Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete. U: Opačić, Z. & Zeljić, G. (ur.)Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive.
@article{article, author = {Kudek Miro\v{s}evi\'{c}, Jasna}, year = {2020}, pages = {79-95}, keywords = {kurikularni pristup, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje temeljeno na kompetencijama, kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa}, title = {Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete}, keyword = {kurikularni pristup, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje temeljeno na kompetencijama, kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa}, publisher = {Univerzitet u Beogradu, U\v{c}iteljski fakultet}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Kudek Miro\v{s}evi\'{c}, Jasna}, year = {2020}, pages = {79-95}, keywords = {curriculum-based approach, competency-based learning and teaching, quality of the educational process}, title = {Competence Development in a Child-Directed Curricular Aproach}, keyword = {curriculum-based approach, competency-based learning and teaching, quality of the educational process}, publisher = {Univerzitet u Beogradu, U\v{c}iteljski fakultet}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font