Pregled bibliografske jedinice broj: 1093380
Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja
Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja // Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020), 3; 547-560 doi:10.31192/np.18.3.8 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1093380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja
(Designing an Inclusive Educational Process - Preschool and Primary School Teachers’ Self-assessment)
Autori
Kudek Mirošević, Jasna ; Tot, Daria ; Jurčević, Lozančić, Anka
Izvornik
Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 18
(2020), 3;
547-560
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzivni pristup ; kompetencije u radu s djecom s teškoćama ; samoprocjene odgojitelja i učitelja ; stručno usavršavanje
(competencies related to working with disabled children ; inclusive approach ; preschool and primary teachers’ self-evaluation ; professional development)
Sažetak
O umijeću, kao i o samoprocjeni stvaranja inkluzivnoga ozračja ovisi koliko će potencijali sudionika odgojno-obrazovnoga procesa biti iskorišteni. Obogaćivanje, nadogradnja i samoevaluacija kompetencija odgojitelja i učitelja, između ostaloga, odnosi se na planiranje, pripremanje, stručno usavršavanje te na strategije poučavanja unutar individualiziranih kurikula usmjerenih na dijete. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik za odgojitelje i učitelje. Cilj je putem samoprocjene kompetentnosti za stvaranje inkluzivnoga ozračja, planiranje, načine rada s djecom s teškoćama te vrednovanje vlastitoga rada ispitati postoji li povezanost između odgojitelja i učitelja u redovitim odgojno-obrazovnim ustanovama (N=502). Postavljena je hipoteza da postoji povezanost između odgojitelja i učitelja s obzirom na godine njihovoga radnog iskustva u samoprocjeni navedenih kompetentnosti. Rezultati su pokazali povezanost između odgojitelja i učitelja s većim radnim iskustvom u njihovoj višoj samoprocjeni koja se odnosi na dovoljnu zastupljenost organiziranih različitih oblika unaprjeđenja inkluzivne prakse i cjeloživotnoga obrazovanja u vlastitoj odgojno-obrazovnoj ustanovi, kao i to da se oni s više godina radnoga iskustva smatraju kompetentnijima za planiranje i izradu individualiziranih kurikula.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus