Pregled bibliografske jedinice broj: 1093255
Politika ženskih časopisa
Politika ženskih časopisa // Marija Jurić Zagorka – život, djelo, naslijeđe/Feminizam i popularna kultura
Zagreb, Hrvatska, 2008. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1093255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Politika ženskih časopisa
(The Politics of Women's Magazines)
Autori
Grdešić, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Marija Jurić Zagorka – život, djelo, naslijeđe/Feminizam i popularna kultura
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ženski časopisi, feminizam, kulturalni studiji
(women's magazines, feminism, cultural studies)
Sažetak
Izlaganje je posvećeno analizi hrvatskih izdanja Cosmopolitana i Ellea, ženskih časopisa koji i na globalnoj razini funkcioniraju kao brand s određenom političkom težinom. Oba časopisa do neke mjere podrazumijevaju dostignuća feminističke politike te polažu pravo na vlastito mjesto u povijesti feminizma: Cosmo kao ženski časopis koji radi na seksualnom oslobođenju žena, a Elle kao modni magazin posvećen promicanju ženskih prava. Uzmemo li u obzir političku prošlost ovih utjecajnih časopisa, zanimljivo je istražiti kako pokušaj urednica hrvatskih izdanja Cosmopolitana i Ellea da se nose sa spomenutim "feminističkim" naslijeđem rezultira nizom proturječja koja pozivaju na analizu: proturječjima kako u uredničkoj politici ženskih časopisa (snovi vs. stvarnost, empirijski vs. emocionalni realizam), tako i u spolnoj/rodnoj politici koju ti magazini provode (feminizam vs. "ženstvenost", aktivizam vs. apolitičnost, pasivnost). Premda se oba časopisa iznimno trude diferencirati i distancirati od konkurencije, razlika između njih zapravo je samo načelna s obzirom na značajnu količinu istih tema i istih suradnica/suradnika (autorica/autora tekstova i fotografija, pa čak i istih urednica). Također, budući da ženski časopisi po definiciji pripadaju domeni masovne/popularne kulture koja se u najvećoj mjeri nalazi u vlasti tržišta, bilo kakve razlike između Cosma i Elle, kao i svaki pokušaj političkog/feminističkog aktivizma unutar njihovih korica, automatski zaglušuje dominantni poziv na potrošnju koji te tiskovine s ogromnim političkim potencijalom u konačnici pretvara u prodajne kataloge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija