Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1092680

Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse


Kedveš, Ana; Werkmann, Ana
Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse // Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 39 (2014), 2; 457-473 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1092680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse
(Enclitics in Croatian Language Teaching – between Ideas and Practice)

Autori
Kedveš, Ana ; Werkmann, Ana

Izvornik
Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje (1331-6745) 39 (2014), 2; 457-473

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
položaj zanaglasnica ; praksa poučavanja ; stavovi nastavnika hrvatskog jezika
(position of enclitics, teaching practice, Croatian language teachers’ attitude)

Sažetak
Ovaj se rad bavi položajem zanaglasnica u kontekstu njegove obrade u nastavi hrvatskoga jezika u srednjim školama. S obzirom na to da pisani korpus pokazuje velika odstupanja od klasičnoga tumačenja Wackernagelova pravila (Peti-Stantić 2007), htjele smo ovu pojavu istražiti u kontekstu odnosa nastavnika hrvatskoga jezika prema poučavanju pravila o položaju zanaglasnica. Dosadašnji radovi u ovome području pokazuju različite težnje. Dok većina suvremenih gramatika (Babić i dr. 2007, Barić i dr. 2005, Težak i Babić 1994) staje u prilog prozodijskome tumačenju Wackernagelova pravila, prema kojemu se zanaglasnica uvrštava iza prve naglašene riječi u rečenici, neki suvremeni jezikoslovci (Peti-Stantić 2002, 2002a, 2006, 2007) zagovaraju sintaktičko tumačenje ovoga pravila u hrvatskome jeziku, prema kojemu se zanaglasnice smještaju iza prve naglašene sintaktičke jedinice. Ovi drugi svoje tvrdnje podupiru neskladom između propisanih pravila i stvarne uporabe, tj. korpusa, a naše se istraživanje bavi sličnim problemom – odnosom između načelnih i praktičnih elemenata poučavanja ovoga pravila. Ispitivanje predodžbe nastavnika o pravilu o položaju zanaglasnica u hrvatskome jeziku te prakse poučavanja toga pravila otkrilo je da nastavnici daju prednost prozodijskom tumačenju Wackernagelova pravila, no nisu skloni ispravljanju učenika koji ga drugačije primjenjuju.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ana Werkmann Horvat (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kedveš, Ana; Werkmann, Ana
Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse // Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 39 (2014), 2; 457-473 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Kedveš, A. & Werkmann, A. (2014) Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse. Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 39 (2), 457-473.
@article{article, author = {Kedves\v, Ana and Werkmann, Ana}, year = {2014}, pages = {457-473}, keywords = {polo\v{z}aj zanaglasnica, praksa pou\v{c}avanja, stavovi nastavnika hrvatskog jezika}, journal = {Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje}, volume = {39}, number = {2}, issn = {1331-6745}, title = {Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – izme\dju predod\v{z}be i prakse}, keyword = {polo\v{z}aj zanaglasnica, praksa pou\v{c}avanja, stavovi nastavnika hrvatskog jezika} }
@article{article, author = {Kedves\v, Ana and Werkmann, Ana}, year = {2014}, pages = {457-473}, keywords = {position of enclitics, teaching practice, Croatian language teachers’ attitude}, journal = {Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje}, volume = {39}, number = {2}, issn = {1331-6745}, title = {Enclitics in Croatian Language Teaching – between Ideas and Practice}, keyword = {position of enclitics, teaching practice, Croatian language teachers’ attitude} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font