Pregled bibliografske jedinice broj: 1092613
Ostvarenost ishoda učenja biologije u sustavu e- učenja
Ostvarenost ishoda učenja biologije u sustavu e- učenja // Educatio biologiae, 4 (2018), 56-66 doi:10.32633/eb.4.7 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1092613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ostvarenost ishoda učenja biologije u sustavu e-
učenja
(Biology achievement of learning outcomes in e-
learning)
Autori
Bulić, Mila
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 4
(2018);
56-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
e-učenje ; IKT u nastavi ; kognitivne razine ; nastava Prirode i Biologije
(: e-learning ; ICT in teaching ; cognitive levels ; teaching Nature and Biology)
Sažetak
U kontekstu globalnih društvenih promjena u sustavu odgoja i obrazovanja važno je mijenjati pristup stjecanja temeljnih kompetencija učenika s posebnim naglaskom na razvoj njihove prirodoslovne i digitalne pismenosti. Današnje učenike, pripadnike allways on line generacije, karakterizira intenzivno korištenje Interneta za socijalne interakcije, ali i za obrazovanje. Upravo stoga potrebno je implementirati IKT-u u nastavnu praksu, a jedna od mogućnosti je e- učenje. S ciljem istraživanja ostvarenosti ishoda učenja prema kognitivnim razinama zadataka obzirom na primijenjene postupke poučavanja i učenja, tradicionalnu nastavu i e-učenje, provedeno je istraživanje u nastavi Prirode i Biologije osnovne škole na uzorku od osam razrednih odjela. Rezultati istraživanja pokazuju podjednaku uspješnost učenika eksperimentalne i kontrolne skupine u ostvarenosti ishoda učenja te se e-učenje pokazalo jednako uspješnijim kao i tradicionalna nastava u kojoj su korištene suvremene nastavne strategije rada. Stoga se e- učenje može koristiti i u situacijama, poput bolesti, odlaska učenika na višednevna natjecanja, života u izdvojenim sredinama, kada ne postoji mogućnost da učenici nazoče redovnoj nastavi. Istraživanje je pokazalo kako učenici kontrolne i eksperimentalne skupine jednako uspješno/neuspješno rješavaju zadatke prve, druge i treće kognitivne razine. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kreatorima obrazovne politike te biti smjernica učiteljima praktičarima za oblikovanje nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti