Pregled bibliografske jedinice broj: 1091970
Učenje otkrivanjem na primjeru upoznavanja Talesova poučka
Učenje otkrivanjem na primjeru upoznavanja Talesova poučka // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira (ur.).
Sarajevo, 2019. str. 49-58 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1091970 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje otkrivanjem na primjeru upoznavanja
Talesova poučka
(DISCOVERY LEARNING ON EXAMPLE OF TALES’S
THEOREM INSTRUCTION)
Autori
Mišurac, Irena ; Jurić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih
/ Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira - Sarajevo, 2019, 49-58
ISBN
978-9926-448-07-3
Skup
Konferencija "Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 12.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
matematika, učenje otkrivanjem, suvremena i tradicionalna nastava, obodni i središnji kut, Talesov poučak
(mathematics, discovery learning, traditional and conteporary teaching, inscribed and central angle, Tales's theorem)
Sažetak
Matematička znanja i vještine u suvremenom su svijetu izuzetno važna kako za život pojedinca tako i za društvo u cjelini. Usprkos tomu, rezultati naših učenika nezadovoljavajući su, i to na svim razinama. U nastavi matematike jako je važno učenicima na njima blizak i razumljiv način približiti i prikazati sadržaje kako bi ih potpuno razumjeli i mogli primijeniti u svakodnevnom životu. Kako bismo postigli bolje rezultate kod učenika i poticali razvoj kompetencija poput rješavanja problema, komunikacije, logičkoga razmišljanja, prikazivanja i povezivanja matematike sa svakodnevnim životom, važno je odabirati učinkovite strategije poučavanja. Dok je u tradicionalnoj nastavi dominiralo poučavanje učitelja, u suvremenoj se sve više okrećemo strategijama u kojima dominira učenikovo istraživanje i zaključivanje. Takva je strategija upravo učenje otkrivanjem. Osim veće zanimljivosti prilikom učenja, ova strategija dovodi do trajnijega znanja učenika koji na ovaj način sam usustavljuje usvojene informacije te ih zbog toga lakše pronalazi kada su mu potrebne. Kako bismo provjerili učinak ovakve strategije poučavanja, odlučili smo provesti eksperiment u dvama razrednim odjelima 7. razreda osnovne škole na primjeru matematičke teme „Odnos obodnog i središnjeg kuta – Talesov poučak“. Da bi utvrdili predznanje učenika, u obama smo odjelima proveli test poznavanja osnovnih geometrijskih pojmova. Jedan je odjel poučavan strategijom otkrivanja, a drugi tradicionalnim metodama usmenoga izlaganja i demonstracije. Cilj nam je bio utvrditi jesu li rezultati postignuti kod učenja otkrivanjem dublji i trajniji od rezultata postignutih kod poučavanja istoga sadržaja.Nakon dva sata obrade navedenoga sadržaja, učenici iz obaju odjela ispitani su identičnim testom usvojenosti znanja. Rezultati su pokazali da su učenici koji su radili strategijom otkrivanja postigli statistički značajno bolje rezultate od učenika koji su poučavani tradicionalno, i to neposredno nakon poučavanja, ali i u ponovljenom testiranju provedenom nakon tri mjeseca. Zaključili smo da u matematici treba što češće koristiti učenje otkrivanjem kako bi učenici bili motiviraniji, kako bi njihovi rezultati bili bolji i dugotrajniji. Iako ovakva strategija traži više vremena potrebnog za učenje i veliku pripremu od strane učitelja, sigurni smo da se isplati zbog boljih rezultata koje učenici postižu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu