Pregled bibliografske jedinice broj: 1091939
Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu
Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 68 (2019), 2.; 469-487 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1091939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u
udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu
(Task Structure by Bloom Taxonomy in The
Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes)
Autori
Jurić, Josipa ; Mišurac, Irena ; Vežić, Ivana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 68
(2019), 2.;
469-487
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Bloomova taksonomija ; klasifikacija zadataka u matematici ; udžbenik iz matematike
(Bloom's taxonomy ; classification of tasks in mathematics ; mathematics textbooks)
Sažetak
Rješavanje zadataka je najčešća aktivnost učenika u nastavi matematike. U radu donosimo kratki opis pojma matematičkoga zadatka, njegove uloge u nastavi i etapa kojima se pristupa u rješavanju zadataka. Napravljena je i klasifikacija zadataka u nastavi matematike u ovisnosti o njegovoj kognitivnoj zahtjevnosti. Cilj rada bio je provjeriti koliko su zadaci u slučajno odabrainim udžbenicima usmjereni aktivnom učenju matematike od strane učenika. U tome nam je poslužila Bloomova taksonomija sa svojih šest razina kognitivnih procesa. Za svaku razinu, navedeni su ciljevi (ishodi) učenja, tipični aktivni glagoli i najčešći zadaci iz matematičkih udžbenika. Udžbenici su analizirani i s aspekta klasifikacije koja se uobičajeno koristi u početnoj nastavi matematike, a koju je uveo Josip Markovac. Uvidom u rezultate može se lako zaključiti da oni nisu u potpunosti usklađeni sa suvremenom nastavom i da ne obuhvaćaju sve razine kognitivnih procesa. U udžbenicima su većinom prisutni numerički zadaci koji se odnose na činjenično znanje obuhvaćajući najniže razine kognitivnih procesa, dok su zadatci koji potiču učenike na korištenje viših misaonih procesa, izostavljeni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu