Pregled bibliografske jedinice broj: 1091840
Politika plasmana turističkih usluga i njeni učinci
Politika plasmana turističkih usluga i njeni učinci // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, I (1992), 1; 71-88 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1091840 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Politika plasmana turističkih usluga i njeni
učinci
(Marketing Policy of Tourist Services and Its
Efects)
Autori
Borković Vesna
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) I
(1992), 1;
71-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
politika plasmana, nosioci ponude, elastičnost, promocija, prodaja, učinci, "proizvod"
(marketing policy, suppliers of services, elasticity, promotion, sale, effects)
Sažetak
U dosadašnjoj politici plasmana turističkih usluga postojale su određene slabosti, što je posebno bilo izraženo kroz primjenu glavnih elemenata marketinga ("proizvod"-uslugu, prodaju, promociju i cijene). Nije bilo dovoljno osmišljeno tržišno ponašanje, a pojedine funkcije marketinga provodile su se parcijalno i uz mnogo nedostataka dok neke uopće nisu ostvarivane (npr. marketing istraživanja). Čitav niz grešaka učinjenih u dosadašnjoj politici plasmana negativno se odražavao na postignuti obujam prodaje (broj posjeta, noćenja i stvaranja povoljnije strukture potrošača) i učinke poslovanja. Međuovisnost pojedinih elemenata politike plasmana nosilaca ponude i ostvarenog turističkog prometa i prihoda u grupaciji 08 "Ugostiteljstvo i turizam" pokazuje da je inozemna turistička potražnja bila neznatno osjetljiva na promjene cijena, rast ulaganja u promociju i veće angažiranje posrednika u prodaji, tako da se rast inozemnog prometa može znatnim dijelom pripisati općoj inerciji u turističkim kretanjima, a samo djelomično aktivnostima politike plasmana nosilaca turističke ponude. U politici je bila zapostavljena usluga-proizvod kao najvažniji element marketinga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu, Dubrovnik
Profili:
Vesna Vrtiprah
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit