Pregled bibliografske jedinice broj: 1090279
Igre gladi ili Judita: Navike čitanja kod hrvatskih adolescenata
Igre gladi ili Judita: Navike čitanja kod hrvatskih adolescenata // Transnational "Boys reading" Conference / Batarelo Kokić, Ivana ; Bubić, Andreja ; Kokić, Tonći ; Mandarić Vukušić, Anita (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020. str. 29-49 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1090279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Igre gladi ili Judita: Navike čitanja kod
hrvatskih adolescenata
(Hunger games or Judita: Reading habits of Croatian
adolescents)
Autori
Bubić, Andreja ; Jukić, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
ISBN
978-953-352-032-2
Skup
Transnational "Boys reading" Conference
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 03.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje ; individualne razlike ; navike ; stavovi ; školska lektira
(reading ; individual differences ; habits ; attitudes ; school reading)
Sažetak
Čitanje predstavlja zahtjevnu vještinu koju djeca trebaju savladati tijekom odrastanja, nakon čega im ova aktivnost može postati izvorom zabave kao i pružiti brojne mogućnosti za osobni rast i razvoj. S obzirom na važnost čitanja, u provedenom istraživanju ispitane su navike i stavovi o čitanju među adolescentima, učenicima prvog i drugog razreda srednje škole. Uz to, ispitan je doprinos individualnih karakteristika učenika njihovim stavovima o čitanju. Dobiveni rezultati pokazali su da samo manji broj učenika slobodno vrijeme rado provodi čitajući. Pritom djevojčice čitaju nešto češće od dječaka od kojih se također razlikuju i s obzirom na vrstu književnih djela koja preferiraju. S druge strane, svi učenici su kritični prema obaveznoj lektiri čije naslove pretežno ocjenjuju nezanimljivima. Nadalje, vrsta pohađane škole, spol i emocionalna kompetentnost povezani su sa stavovima učenika o čitanju. Pozitivnije stavove prema čitanju tako imaju djevojčice, gimnazijalci te učenici koje karakteriziraju više razine emocionalne kompetentnosti. Općenito, ovi rezultati upućuju na potrebu poticanja čitanja među adolescentima i uvažavanje individualnih razlika u tom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-Erasmus+-2014-1-HR01-KA200-007171 - The Boys Reading (Batarelo Kokić, Ivana, EK ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Andreja Bubić
(autor)