Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1088690

Kako premostiti razliku između onoga što studenti prve godine znaju i onoga što mi mislimo da bi trebali znati


Baranović, Nives; Baras, Ivo; Kožul Blaževski, Renata
Kako premostiti razliku između onoga što studenti prve godine znaju i onoga što mi mislimo da bi trebali znati // Zbornik sažetaka radova, Osmi kongres nastavnika matematike / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2018. str. 21-22 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1088690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako premostiti razliku između onoga što studenti prve godine znaju i onoga što mi mislimo da bi trebali znati
(How to bridge the gap between what first-year students know and what we think they should know)

Autori
Baranović, Nives ; Baras, Ivo ; Kožul Blaževski, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik sažetaka radova, Osmi kongres nastavnika matematike / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2018, 21-22

ISBN
978-953-6862-30-6

Skup
8. kongres nastavnika matematika

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.07.2018. - 05.07.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
matematička predznanja, očekivana znanja, retencija znanja, raskorak predznanja od očekivanog
(prior mathematics knowledge, expected knowledge, knowledge retention, the gap between prior knowledge and expected knowledge)

Sažetak
Pri kreiranju nastavnih programa za matematičke kolegije na visokoškolskim ustanovama polazi se od pretpostavke kako studenti imaju određena znanja i vještine koji su nužni za uspješno usvajanje nastavnih tema sadržanih u tim kolegijima. Vrlo često ta pretpostavljena razina znanja i vještina ne odgovara stvarnom znanju studenata, iako se pretpostavke o razini predznanja temelje na nastavnim planovima i programima matematike u srednjoj školi. Je li uzrok tome činjenica da se pretpostavke o razini predznanja možda temelje na nastavnom planu i programu matematike za gimnazije ili činjenica da se razine znanja studenata razlikuju bez obzira na nastavni plan i program matematike u srednjoj školi koju su završili ili oboje? Naime, budući da studenti dolaze iz različitih srednjih škola, dio njih nije ni bio u prilici steći zahtijevanu razinu predznanja, a kada i uče po istim nastavnim planovima i programima praksa pokazuje da se razine njihovih predznanja razlikuju. Svjesni činjenice da vrlo često postoji raskorak između očekivanog predznanja studenata i njihovog stvarnog znanja, većina visokoškolskih nastavnika nastoji tu razliku samostalno premostiti. Njihova su nastojanja najčešće otežana činjenicom da se nastavne teme koje bi im to omogućile uglavnom ne nalaze u okviru nastavnih programa, a naknadno ih je nemoguće uvrstiti u zadani plan i program rada. Uz to, grupe studenata na predavanjima i vježbama iz matematičkih kolegija su relativno velike što dodatno otežava procjenu njihovih predznanja kao i nastojanje da se njihovo znanje dovede na potrebnu razinu radi uspješnog nastavka učenja. Nekoliko je načina na koji visokoškolski nastavnici pokušavaju podići razinu predznanja studenata kako ne bi imali teškoća u savladavanju određenih matematičkih kolegija. Neki od njih su: uvođenje uvodnog kolegija prije obveznog, zatim povećanje satnice ili izmjena plana i programa obveznog kolegija, a kad ništa drugo nije moguće nastavnici odvajaju dio satnice postojećeg kolegija za ponavljanje određene teme. Zadnje navedeni način je i najčešći za kojim nastavnici posežu, ali to zapravo nije odgovarajuće rješenje. U okviru ovog rada navedeni su primjeri u kojima je razlika između pretpostavljene razine predznanja studenata i njihovih stvarnih znanja posebno izražena kao i neki od načina nadilaženja tih razlika, a sve u svrhu traganja za odgovarajućim rješenjem. Primjeri su odabrani na temelju dugogodišnjeg iskustva nastavnika u izvođenju matematičkih kolegija na nekoliko sastavnica Sveučilišta u Splitu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2015 - Kognitivni razvoj i ishodi učenja geometrije studenata učiteljskog studija (KRIUGS) (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije

Profili:

Avatar Url Ivo Baras (autor)

Avatar Url Nives Baranović (autor)

Avatar Url Renata Kozul.Blazevski (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

scholar.google.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives; Baras, Ivo; Kožul Blaževski, Renata
Kako premostiti razliku između onoga što studenti prve godine znaju i onoga što mi mislimo da bi trebali znati // Zbornik sažetaka radova, Osmi kongres nastavnika matematike / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2018. str. 21-22 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Baranović, N., Baras, I. & Kožul Blaževski, R. (2018) Kako premostiti razliku između onoga što studenti prve godine znaju i onoga što mi mislimo da bi trebali znati. U: Soucie, T. & Svedrec, R. (ur.)Zbornik sažetaka radova, Osmi kongres nastavnika matematike.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Baras, Ivo and Ko\v{z}ul Bla\v{z}evski, Renata}, year = {2018}, pages = {21-22}, keywords = {matemati\v{c}ka predznanja, o\v{c}ekivana znanja, retencija znanja, raskorak predznanja od o\v{c}ekivanog}, isbn = {978-953-6862-30-6}, title = {Kako premostiti razliku izme\dju onoga \v{s}to studenti prve godine znaju i onoga \v{s}to mi mislimo da bi trebali znati}, keyword = {matemati\v{c}ka predznanja, o\v{c}ekivana znanja, retencija znanja, raskorak predznanja od o\v{c}ekivanog}, publisher = {Hrvatsko matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Baras, Ivo and Ko\v{z}ul Bla\v{z}evski, Renata}, year = {2018}, pages = {21-22}, keywords = {prior mathematics knowledge, expected knowledge, knowledge retention, the gap between prior knowledge and expected knowledge}, isbn = {978-953-6862-30-6}, title = {How to bridge the gap between what first-year students know and what we think they should know}, keyword = {prior mathematics knowledge, expected knowledge, knowledge retention, the gap between prior knowledge and expected knowledge}, publisher = {Hrvatsko matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font