Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1088344

Kada dom postane škola (roditelj kao zamjenski učitelj)


Kolak, Ante; Markić, Ivan; Horvat, Zoran
Kada dom postane škola (roditelj kao zamjenski učitelj) // Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb : Bjelovar: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element, 2020. str. 47-86


CROSBI ID: 1088344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kada dom postane škola (roditelj kao zamjenski učitelj)
(When Home Becomes School (parent as substitute teacher))

Autori
Kolak, Ante ; Markić, Ivan ; Horvat, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19

Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan

Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element

Grad
Zagreb : Bjelovar

Godina
2020

Raspon stranica
47-86

ISBN
978-953-197-688-6

Ključne riječi
COVID-19 ; nastava na daljinu ; roditelj ; učenik ; učitelj
(COVID-19 ; online teaching ; parent ; student ; teacher)

Sažetak
Zahtjevi za promjenom i prilagodbom koje je pred društvo i pojedinca donijela krizna situacija vezana za epidemiju koronavirusa rezultirali su značajnim promjenama i u školskom sustavu. Temeljna promjena odnosi se na uvođenje nastave na daljinu kao temeljnog oblika školovanja. Školsko okruženje preselilo se u obiteljski dom i postavilo nove zahtjeve pred učenike, učitelje, ali i roditelje. Jedan od njih je i prilagodba svih subjekata na nastavu na daljinu koja zahtijeva velik stupanj samostalnosti od učenika. No, učenici u razrednoj nastavi nisu uvijek dovoljno kompetentni samostalno odgovoriti na postavljene zadatke, stoga je pomoć i uključenost roditelja nužna. Prilagodba na novonastalu situaciju, kontrola stresa, koordiniranje individualnih i obiteljskih obveza zajedno s novom i zahtjevnijom ulogom roditelja/učitelja nesumnjivo predstavlja veliki izazov roditeljima. U ovome radu fokus našega promišljanja usmjeren je na ispitivanje iskustava roditelja kao zamjenskih" učitelja. Iskustva roditelja učenika razredne nastave utvrđena su ispitivanjem roditeljskog zadovoljstva, stupnja uključenosti, procjene samostalnosti djeteta i procjene razine osobne opterećenosti. Rezultati navode kako su utvrđene razlike u iskustvima vezanim za broj djece u obitelji kao i razreda koje dijete pohađa. Veća uključenost i opterećenost dokazana je u početnim razredima razredne nastave, a manja u završnim i proporcionalna je roditeljskom doživljaju učeničke samostalnosti. Iskustva roditelja potvrđena su četverofaktorskom strukturom, pri čemu su izdvojeni faktori vezani za zahtjevnost nastave, ulogu učitelja, samostalnost učenika te kompetentnost roditelja u funkciji osobe koja poučava. U zaključnim razmatranjima ističe se važnost fl eksibilnosti i moć povratne informacije kao i sposobnost uviđanja novih mogućnosti i izazova za pedagoško djelovanje u kriznim situacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Markić (autor)

Avatar Url Zoran Horvat (autor)

Avatar Url Ante Kolak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolak, Ante; Markić, Ivan; Horvat, Zoran
Kada dom postane škola (roditelj kao zamjenski učitelj) // Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb : Bjelovar: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element, 2020. str. 47-86
Kolak, A., Markić, I. & Horvat, Z. (2020) Kada dom postane škola (roditelj kao zamjenski učitelj). U: Strugar, V., Kolak, A. & Markić, I. (ur.) Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19. Zagreb : Bjelovar, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element, str. 47-86.
@inbook{inbook, author = {Kolak, Ante and Marki\'{c}, Ivan and Horvat, Zoran}, year = {2020}, pages = {47-86}, keywords = {COVID-19, nastava na daljinu, roditelj, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, isbn = {978-953-197-688-6}, title = {Kada dom postane \v{s}kola (roditelj kao zamjenski u\v{c}itelj)}, keyword = {COVID-19, nastava na daljinu, roditelj, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, publisher = {Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo ; Element}, publisherplace = {Zagreb : Bjelovar} }
@inbook{inbook, author = {Kolak, Ante and Marki\'{c}, Ivan and Horvat, Zoran}, year = {2020}, pages = {47-86}, keywords = {COVID-19, online teaching, parent, student, teacher}, isbn = {978-953-197-688-6}, title = {When Home Becomes School (parent as substitute teacher)}, keyword = {COVID-19, online teaching, parent, student, teacher}, publisher = {Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo ; Element}, publisherplace = {Zagreb : Bjelovar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font