Pregled bibliografske jedinice broj: 1088344
Kada dom postane škola (roditelj kao zamjenski učitelj)
Kada dom postane škola (roditelj kao zamjenski učitelj) // Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb : Bjelovar: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element, 2020. str. 47-86
CROSBI ID: 1088344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kada dom postane škola (roditelj kao zamjenski učitelj)
(When Home Becomes School (parent as substitute teacher))
Autori
Kolak, Ante ; Markić, Ivan ; Horvat, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element
Grad
Zagreb : Bjelovar
Godina
2020
Raspon stranica
47-86
ISBN
978-953-197-688-6
Ključne riječi
COVID-19 ; nastava na daljinu ; roditelj ; učenik ; učitelj
(COVID-19 ; online teaching ; parent ; student ; teacher)
Sažetak
Zahtjevi za promjenom i prilagodbom koje je pred društvo i pojedinca donijela krizna situacija vezana za epidemiju koronavirusa rezultirali su značajnim promjenama i u školskom sustavu. Temeljna promjena odnosi se na uvođenje nastave na daljinu kao temeljnog oblika školovanja. Školsko okruženje preselilo se u obiteljski dom i postavilo nove zahtjeve pred učenike, učitelje, ali i roditelje. Jedan od njih je i prilagodba svih subjekata na nastavu na daljinu koja zahtijeva velik stupanj samostalnosti od učenika. No, učenici u razrednoj nastavi nisu uvijek dovoljno kompetentni samostalno odgovoriti na postavljene zadatke, stoga je pomoć i uključenost roditelja nužna. Prilagodba na novonastalu situaciju, kontrola stresa, koordiniranje individualnih i obiteljskih obveza zajedno s novom i zahtjevnijom ulogom roditelja/učitelja nesumnjivo predstavlja veliki izazov roditeljima. U ovome radu fokus našega promišljanja usmjeren je na ispitivanje iskustava roditelja kao zamjenskih" učitelja. Iskustva roditelja učenika razredne nastave utvrđena su ispitivanjem roditeljskog zadovoljstva, stupnja uključenosti, procjene samostalnosti djeteta i procjene razine osobne opterećenosti. Rezultati navode kako su utvrđene razlike u iskustvima vezanim za broj djece u obitelji kao i razreda koje dijete pohađa. Veća uključenost i opterećenost dokazana je u početnim razredima razredne nastave, a manja u završnim i proporcionalna je roditeljskom doživljaju učeničke samostalnosti. Iskustva roditelja potvrđena su četverofaktorskom strukturom, pri čemu su izdvojeni faktori vezani za zahtjevnost nastave, ulogu učitelja, samostalnost učenika te kompetentnost roditelja u funkciji osobe koja poučava. U zaključnim razmatranjima ističe se važnost fl eksibilnosti i moć povratne informacije kao i sposobnost uviđanja novih mogućnosti i izazova za pedagoško djelovanje u kriznim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb