Pregled bibliografske jedinice broj: 1088343
(Pre)opterećenost učenika "koronastavom"
(Pre)opterećenost učenika "koronastavom" // Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb : Bjelovar: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element, 2020. str. 108-146
CROSBI ID: 1088343 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Pre)opterećenost učenika "koronastavom"
(The (excessive) burden on students due to the coronavirus)
Autori
Kolak, Ante ; Markić, Ivan ; Horvat, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element
Grad
Zagreb : Bjelovar
Godina
2020
Raspon stranica
108-146
ISBN
978-953-197-688-6
Ključne riječi
nastava na daljinu, opterećenost, učenici, učitelj
(burden, distance learning, students, teacher)
Sažetak
Učenici su najvažniji subjekti u procesu prilagodbe na nastavu na daljinu u kriznoj situaciji vezanoj za pandemiju COVID-19 bolesti. Oni su doživjeli velike promjene u načinu poučavanja i učenja u trenutku kada se iznenada prešlo na drukčiji, udaljeni, tj. online oblik školovanja koji od njih zahtijeva visok stupanj samostalnosti i samoregulacije. Iznenadni zahtjev za prelaskom na novi način učenja i poučavanja, bez potrebnog vremena prilagodbe nesumnjivo je povezan s porastom opterećenosti. Opterećenost učenika u "normalnim" vremenima ovisi o raznim faktorima od kojih neki posebno dolaze do izražaja u nastavi na daljinu, dok se neki faktori javljaju upravo zbog nastave na daljinu. Empirijski dio ovoga rada usmjeren je na ispitivanje iskustava učenika predmetne nastave osnovne škole koja su utvrđena kroz učeničko zadovoljstvo, stupanj samostalnosti i potrebne pomoći te stupanj opterećenosti. Iskustva učenika potvrđena su kroz trofaktorsku strukturu, pri čemu su izdvojeni faktori vezani za sadržajnu preopterećenost nastavom, materijalno-tehničke uvjete rada te potrebnu pomoć. Utvrđene su razlike na pojedinim faktorima vezanim za obilježja učenika. Potvrđene su razlike vezane uz spol pri čemu učenici imaju doživljaj veće opterećenosti i manje su samostalni od učenica. Učenici s lošijim općim uspjehom manje su samostalni i trebaju veću pomoć. Veću opterećenost nastavom doživljavaju učenici završnih razreda (sedmih i osmih) za razliku od ostalih učenika predmetne nastave. Dokazano je da učenici iz mnogobrojnih obitelji znatno lošije procjenjuju svoje materijalne i prostorne uvjete rada. Stoga se u zaključnim razmatranjima ističe važnost učiteljeve procjene opterećenja učenika nastavom, uvažavanje didaktičkog načela primjerenosti zadaće dobi učenika te se ukazuje na brojne negativne posljedice preopterećenja učenika u nastavi. Naposljetku se kao poseban pedagoški izazov u nastavi na daljinu izdvaja razvoj samostalnosti učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb