Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1087087

Nastava glazbe između tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike?


Brđanović, Davor
Nastava glazbe između tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike? // Zbornik radova 3. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 39-58 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1087087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava glazbe između tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike?
(Teaching music between tradition and innovation: Does technology turn music teaching into computer science?)

Autori
Brđanović, Davor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 3. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 39-58

ISBN
978-953-8181-30-6

Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
digitalna demencija ; glazba ; humanističko obrazovanje ; IT u nastavi glazbe
(digital dementia ; humanistic education ; IT in music teaching ; music)

Sažetak
Kvalitetno obrazovanje ne može se ostvarivati bez dugoročnog i stručnog razvojnog planiranja. Ono se s jedne strane treba temeljiti na provjerenim tradicionalnim vrijednostima dok s druge strane treba biti u skladu s aktualnim društvenim kontekstom. Uz dosljednu provedbu zacrtanog važan je kritički pristup i konstantno vrednovanje ostvarene kvalitete. Humanistička bi dimenzija obrazovanja tu trebala imati prioritet pred tržišno-komercijalnom te bi u takvom obrazovanju glazbenim sadržajima pripadalo značajno mjesto. Mnoga istraživanja daju pozitivan odgovor na postavljena pitanja o tome utječu li loše digitalni mediji – a time i nekontrolirano učenje putem njih – na oblikovanje mozga mladih, njihovo mišljenje, volju, emocije i društveno ponašanje. Zbog prekomjernog korištenja digitalnih medija mentalna učinkovitost učenika često ostaje ispod razine koju bi mogli i trebali postići što se sažima pojmom digitalna demencija. Aktivno bavljenje glazbom (izvođenje i slušanje glazbe), koje treba dobro razlikovati od bavljenja informatikom putem računalnih sadržaja vezanih uz glazbu (korištenje glazbenih igrica i aplikacija), učinkovit je način borbe protiv mentalne lijenosti. Glazbena aktivnost razvija različite sposobnosti pojedinca poput koncentracije, pamćenja, sluha, motorike, samokontrole, sigurnosti u sebe ili, primjerice, prostorne inteligencije. Namjera je ovog rada potaknuti novo prepoznavanje važnosti glazbenih aktivnosti u odgoju i obrazovanju, a analiziranje i potvrda te važnosti istovremeno je i znanstveni doprinos rada ovom području. Rezultati različitih dostupnih istraživanja te primjeri iz literature i prakse podržavaju zaključak o pozitivnom učinku aktivne glazbene nastave na dječji razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Davor Brđanović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.uaos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Brđanović, Davor
Nastava glazbe između tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike? // Zbornik radova 3. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 39-58 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Brđanović, D. (2022) Nastava glazbe između tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike?. U: Radočaj-Jerković, A. & Milinović, M. (ur.)Zbornik radova 3. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području.
@article{article, author = {Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2022}, pages = {39-58}, keywords = {digitalna demencija, glazba, humanisti\v{c}ko obrazovanje, IT u nastavi glazbe}, isbn = {978-953-8181-30-6}, title = {Nastava glazbe izme\dju tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike?}, keyword = {digitalna demencija, glazba, humanisti\v{c}ko obrazovanje, IT u nastavi glazbe}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska; online} }
@article{article, author = {Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2022}, pages = {39-58}, keywords = {digital dementia, humanistic education, IT in music teaching, music}, isbn = {978-953-8181-30-6}, title = {Teaching music between tradition and innovation: Does technology turn music teaching into computer science?}, keyword = {digital dementia, humanistic education, IT in music teaching, music}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska; online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font