Pregled bibliografske jedinice broj: 1087087
Nastava glazbe između tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike?
Nastava glazbe između tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike? // Zbornik radova 3. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 39-58 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1087087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava glazbe između tradicije i inovacije: Pretvara li tehnologija nastavu glazbe u nastavu informatike?
(Teaching music between tradition and innovation: Does technology turn music teaching into computer science?)
Autori
Brđanović, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 3. Međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 39-58
ISBN
978-953-8181-30-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalna demencija ; glazba ; humanističko obrazovanje ; IT u nastavi glazbe
(digital dementia ; humanistic education ; IT in music teaching ; music)
Sažetak
Kvalitetno obrazovanje ne može se ostvarivati bez dugoročnog i stručnog razvojnog planiranja. Ono se s jedne strane treba temeljiti na provjerenim tradicionalnim vrijednostima dok s druge strane treba biti u skladu s aktualnim društvenim kontekstom. Uz dosljednu provedbu zacrtanog važan je kritički pristup i konstantno vrednovanje ostvarene kvalitete. Humanistička bi dimenzija obrazovanja tu trebala imati prioritet pred tržišno-komercijalnom te bi u takvom obrazovanju glazbenim sadržajima pripadalo značajno mjesto. Mnoga istraživanja daju pozitivan odgovor na postavljena pitanja o tome utječu li loše digitalni mediji – a time i nekontrolirano učenje putem njih – na oblikovanje mozga mladih, njihovo mišljenje, volju, emocije i društveno ponašanje. Zbog prekomjernog korištenja digitalnih medija mentalna učinkovitost učenika često ostaje ispod razine koju bi mogli i trebali postići što se sažima pojmom digitalna demencija. Aktivno bavljenje glazbom (izvođenje i slušanje glazbe), koje treba dobro razlikovati od bavljenja informatikom putem računalnih sadržaja vezanih uz glazbu (korištenje glazbenih igrica i aplikacija), učinkovit je način borbe protiv mentalne lijenosti. Glazbena aktivnost razvija različite sposobnosti pojedinca poput koncentracije, pamćenja, sluha, motorike, samokontrole, sigurnosti u sebe ili, primjerice, prostorne inteligencije. Namjera je ovog rada potaknuti novo prepoznavanje važnosti glazbenih aktivnosti u odgoju i obrazovanju, a analiziranje i potvrda te važnosti istovremeno je i znanstveni doprinos rada ovom području. Rezultati različitih dostupnih istraživanja te primjeri iz literature i prakse podržavaju zaključak o pozitivnom učinku aktivne glazbene nastave na dječji razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)