Pregled bibliografske jedinice broj: 1086569
Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha
Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha // Napredak (Zagreb), 159 (2018), 4; 479-504 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1086569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti,
savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog
uspjeha
(The relationship among working memory, test
anxiety, conscientiousness, socioeconomic
status, and academic achievement)
Autori
Novak, Josip
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 159
(2018), 4;
479-504
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školski uspjeh ; ispitna anksioznost ; savjesnost ; socioekonomski status ; strukturalno modeliranje
(academic achievement, test anxiety, conscientiousness, socioeconomic status, structural equation modeling)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos između radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, SES-a i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 208 učenika V. gimnazije u Zagrebu. Dobiven je prediktivni model školskog uspjeha mjerenog prosjekom ocjena iz Matematike i Fizike, u kojem su značajni prediktori radno pamćenje mjereno rasponom pri čitanju, simetrijskim i rotacijskim rasponom te faktor nazvan Prokrastinacija (odgađanje), koji objašnjavaju 29, 2 % varijance školskog uspjeha, dok ispitna anksioznost i SES nisu relevantni prediktori. Dobiveni indeksi pogodnosti ukazuju na zadovoljavajući model, koji ima praktične implikacije usmjerene na ranu provjeru, prevenciju i intervencije vezane uz teškoće koje mogu proizlaziti iz niskih rezultata u kapacitetu radnog pamćenja i visokih rezultata u Prokrastinaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
- ERA-Educational Research Abstracts