Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1086569

Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha


Novak, Josip
Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha // Napredak (Zagreb), 159 (2018), 4; 479-504 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1086569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha
(The relationship among working memory, test anxiety, conscientiousness, socioeconomic status, and academic achievement)

Autori
Novak, Josip

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 159 (2018), 4; 479-504

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
školski uspjeh ; ispitna anksioznost ; savjesnost ; socioekonomski status ; strukturalno modeliranje
(academic achievement, test anxiety, conscientiousness, socioeconomic status, structural equation modeling)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos između radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, SES-a i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 208 učenika V. gimnazije u Zagrebu. Dobiven je prediktivni model školskog uspjeha mjerenog prosjekom ocjena iz Matematike i Fizike, u kojem su značajni prediktori radno pamćenje mjereno rasponom pri čitanju, simetrijskim i rotacijskim rasponom te faktor nazvan Prokrastinacija (odgađanje), koji objašnjavaju 29, 2 % varijance školskog uspjeha, dok ispitna anksioznost i SES nisu relevantni prediktori. Dobiveni indeksi pogodnosti ukazuju na zadovoljavajući model, koji ima praktične implikacije usmjerene na ranu provjeru, prevenciju i intervencije vezane uz teškoće koje mogu proizlaziti iz niskih rezultata u kapacitetu radnog pamćenja i visokih rezultata u Prokrastinaciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Nacionalni centar

Profili:

Avatar Url Josip Novak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Novak, Josip
Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha // Napredak (Zagreb), 159 (2018), 4; 479-504 (recenziran, članak, znanstveni)
Novak, J. (2018) Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha. Napredak (Zagreb), 159 (4), 479-504.
@article{article, author = {Novak, Josip}, year = {2018}, pages = {479-504}, keywords = {\v{s}kolski uspjeh, ispitna anksioznost, savjesnost, socioekonomski status, strukturalno modeliranje}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {159}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Odnos radnog pam\'{c}enja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i \v{s}kolskog uspjeha}, keyword = {\v{s}kolski uspjeh, ispitna anksioznost, savjesnost, socioekonomski status, strukturalno modeliranje} }
@article{article, author = {Novak, Josip}, year = {2018}, pages = {479-504}, keywords = {academic achievement, test anxiety, conscientiousness, socioeconomic status, structural equation modeling}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {159}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {The relationship among working memory, test anxiety, conscientiousness, socioeconomic status, and academic achievement}, keyword = {academic achievement, test anxiety, conscientiousness, socioeconomic status, structural equation modeling} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
  • ERA-Educational Research Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font