Pregled bibliografske jedinice broj: 1085643
Online škola: stavovi, samoregulacija u učenju i strategije suočavanja sa stresom učenika predmetne nastave
Online škola: stavovi, samoregulacija u učenju i strategije suočavanja sa stresom učenika predmetne nastave // 22. Dani psihologije u Zadru / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 88-88 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1085643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Online škola: stavovi, samoregulacija u učenju i
strategije suočavanja sa stresom učenika
predmetne nastave
(Online school: attitudes, self-regulation in
learning and strategies for coping with the
stress of subject students)
Autori
Cerinski, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
ISBN
978-953-331-305-4
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
motivacija ; online nastava ; predmetna nastava ; stres ; školski uspjeh.
(motivation ; online teaching ; stress, school achivement)
Sažetak
U vrijeme kada se redovna nastava odvija u online obliku, vrijedi se upitati što se u percepciji te nastave mijenja kod učenika predmetne nastave osnovnih škola. Istraživanje s ciljem ispitivanja stavova prema online učenju, samoregulaciji u učenju i strategijama suočavanja sa stresom provedeno je u tri škole u različitim županijama na 222 učenika predmetne nastave. Prilikom istraživanja poštivane su sve etičke mjere istraživanja s djecom (upitnici su proslijeđeni roditeljima učenika koje su oni, ako se slažu s istraživanjem, dali vlastitoj djeci da ispune upitnik). Rezultati istraživanja pokazuju da postoje razlike u načinima suočavanja sa stresnim situacijama između dječaka i djevojčica pri čemu se agresivnost češće javlja kod dječaka. Utvrđene su razlike u percepciji učiteljske autonomije između učenika nižih razreda predmetne nastave (5. i 6. razredi) i učenika više predmetne nastave (7. i 8. razredi) gdje prva grupa učiteljsku autonomiju značajno više podržava, a ujedno imaju i višu razinu identificirane motivacije za učenjem. Rezultati dodatno pokazuju da razlike u stavovima prema online učenju između grupa nema, ali učenici jedva čekaju povratak u školske klupe i redovnu nastavu. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazuju da školski uspjeh učenika u najvećoj mjeri objašnjavaju razred koji učenici pohađaju te njihova identificirana i integrirana motivacija za uspjehom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)