Pregled bibliografske jedinice broj: 1085522
Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara
Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara // 22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Burić, Irena (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 119-119 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1085522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara
(The role of psychological needs and reward systems in the experience of flow when playing video games)
Autori
Lušić, Maja ; Valerjev, Pavle
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka
/ Burić, Irena - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2020, 119-119
ISBN
978-953-331-305-4
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
videoigre ; zanesenost ; psihološke potrebe ; dimenzije temperamenta
(video games ; flow ; psychological needs ; temperament dimensions)
Sažetak
S razvojem industrije videoigara, mnogi istraživači nastoje identificirati kako karakteristike igrača, igre i njihova interakcija utječu na pojavu iskustva potpune zanesenosti u videoigrama. Glavni problemi istraživanja su bili utvrditi postoji li razlika u temperamentu, kompetentnosti, autonomiji i doživljaju zanesenosti između aktivnih igrača i neigrača u situaciji nagrade i kazne te utvrditi prediktivni doprinos demografskih varijabli, frekvencije igranja virtualnih igara, dimenzija temperamenta (BIS i BAS) i osnovnih psiholoških potreba u objašnjenju varijance doživljaja zanesenosti tijekom igranja videoigara. Sudionici provedenog istraživanja su bili studenti sveučilišta u Splitu i Zadru koji su regrutirani putem online upitnika koji je sadržavao BIS/BAS skalu i pitanja o sklonosti igranja virtualnih igara na tjednoj bazi po kojima su kasnije kategorizirani u grupu igrača ili neigrača. Nakon toga je uslijedio eksperimentalni dio istraživanja u kojemu su sudionici igrali dvije igre, koje su imale izražen nejednak omjer nagrada i kazni u smislu da je jedna igra imala izraženo visoke razine nagrada, a druga izraženo visoke razine kazni. Po završetku igranja pojedine igre, sudionici su ispunili Kratku skalu stanja zanesenosti i dvije subskale PENS upitnika (potreba za kompetentnošću i autonomijom). Analizom rezultata utvrđeno je da su igrači doživljavali više razine kompetentnosti, autonomije i zanesenosti od neigrača u obje situacije. Značajni prediktori zanesenosti su bili frekvencija igranja video igara te zadovoljenje potrebe za kompetentnošću u situaciji igranja igre s izrazitim kaznama, a u situaciji igranja igre s izrazitim nagradama značajni prediktori su bili dob, potreba za kompetentnošću i autonomijom. Dimenzije temperamenta nisu utjecale na razinu doživljene zanesenosti tijekom igranja videoigara. Iz navedenog se može zaključiti da doživljaj autonomije u igri, koji je ključan za iskustvo zanesenosti, može izostati u igri s povišenim razinama kazne. Konačno, ispunjenje osnovnih psiholoških potreba tijekom igranja, kao i prijašnje iskustvo igranja značajno utječu na razinu doživljene zanesenosti tijekom igranja videoigara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija