Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1085522

Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara


Lušić, Maja; Valerjev, Pavle
Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara // 22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Burić, Irena (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 119-119 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1085522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara
(The role of psychological needs and reward systems in the experience of flow when playing video games)

Autori
Lušić, Maja ; Valerjev, Pavle

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Burić, Irena - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2020, 119-119

ISBN
978-953-331-305-4

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
videoigre ; zanesenost ; psihološke potrebe ; dimenzije temperamenta
(video games ; flow ; psychological needs ; temperament dimensions)

Sažetak
S razvojem industrije videoigara, mnogi istraživači nastoje identificirati kako karakteristike igrača, igre i njihova interakcija utječu na pojavu iskustva potpune zanesenosti u videoigrama. Glavni problemi istraživanja su bili utvrditi postoji li razlika u temperamentu, kompetentnosti, autonomiji i doživljaju zanesenosti između aktivnih igrača i neigrača u situaciji nagrade i kazne te utvrditi prediktivni doprinos demografskih varijabli, frekvencije igranja virtualnih igara, dimenzija temperamenta (BIS i BAS) i osnovnih psiholoških potreba u objašnjenju varijance doživljaja zanesenosti tijekom igranja videoigara. Sudionici provedenog istraživanja su bili studenti sveučilišta u Splitu i Zadru koji su regrutirani putem online upitnika koji je sadržavao BIS/BAS skalu i pitanja o sklonosti igranja virtualnih igara na tjednoj bazi po kojima su kasnije kategorizirani u grupu igrača ili neigrača. Nakon toga je uslijedio eksperimentalni dio istraživanja u kojemu su sudionici igrali dvije igre, koje su imale izražen nejednak omjer nagrada i kazni u smislu da je jedna igra imala izraženo visoke razine nagrada, a druga izraženo visoke razine kazni. Po završetku igranja pojedine igre, sudionici su ispunili Kratku skalu stanja zanesenosti i dvije subskale PENS upitnika (potreba za kompetentnošću i autonomijom). Analizom rezultata utvrđeno je da su igrači doživljavali više razine kompetentnosti, autonomije i zanesenosti od neigrača u obje situacije. Značajni prediktori zanesenosti su bili frekvencija igranja video igara te zadovoljenje potrebe za kompetentnošću u situaciji igranja igre s izrazitim kaznama, a u situaciji igranja igre s izrazitim nagradama značajni prediktori su bili dob, potreba za kompetentnošću i autonomijom. Dimenzije temperamenta nisu utjecale na razinu doživljene zanesenosti tijekom igranja videoigara. Iz navedenog se može zaključiti da doživljaj autonomije u igri, koji je ključan za iskustvo zanesenosti, može izostati u igri s povišenim razinama kazne. Konačno, ispunjenje osnovnih psiholoških potreba tijekom igranja, kao i prijašnje iskustvo igranja značajno utječu na razinu doživljene zanesenosti tijekom igranja videoigara.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Pavle Valerjev (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

danipsih.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Lušić, Maja; Valerjev, Pavle
Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara // 22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Burić, Irena (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 119-119 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Lušić, M. & Valerjev, P. (2020) Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara. U: Burić, I. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Lu\v{s}i\'{c}, Maja and Valerjev, Pavle}, editor = {Buri\'{c}, I.}, year = {2020}, pages = {119-119}, keywords = {videoigre, zanesenost, psiholo\v{s}ke potrebe, dimenzije temperamenta}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Uloga psiholo\v{s}kih potreba i sustava nagra\djivanja u do\v{z}ivljaju zanesenosti pri igranju videoigara}, keyword = {videoigre, zanesenost, psiholo\v{s}ke potrebe, dimenzije temperamenta}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lu\v{s}i\'{c}, Maja and Valerjev, Pavle}, editor = {Buri\'{c}, I.}, year = {2020}, pages = {119-119}, keywords = {video games, flow, psychological needs, temperament dimensions}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {The role of psychological needs and reward systems in the experience of flow when playing video games}, keyword = {video games, flow, psychological needs, temperament dimensions}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font