Pregled bibliografske jedinice broj: 1084528
Subjektivna dobrobit studenata: Uloga privrženosti, kvalitete odnosa s roditeljima te zadovoljenja psiholoških potreba u akademskom okruženju
Subjektivna dobrobit studenata: Uloga privrženosti, kvalitete odnosa s roditeljima te zadovoljenja psiholoških potreba u akademskom okruženju // XXII Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina Vidaković (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 1-1 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1084528 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Subjektivna dobrobit studenata: Uloga
privrženosti, kvalitete odnosa s roditeljima te
zadovoljenja psiholoških potreba u akademskom
okruženju
(Subjective well-being of students: The role of
attachment, quality of interactions with parents
and psychological needs in academic context)
Autori
Kalebić Jakupčević, Katija ; Reić Ercegovac, Ina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XXII Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka
/ Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina Vidaković - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2020, 1-1
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
subjektivna dobrobit, psihološke potrebe, privrženost, roditelji, studenti
(subjective well-being, psychological needs, attachment, parents, students)
Sažetak
Subjektivna dobrobit pojedinca uključuje kognitivne i emocionalne aspekte – procjene zadovoljstva životom i pojedinim njegovim područjima te učestalost pozitivnog u odnosu na negativni afekt. Određena je intrapersonalnim i okolinskim čimbenicima pri čemu važnu ulogu imaju osobine ličnosti, način suočavanja sa svakodnevnim životnim događajima i kulturom u kojoj pojedinac živi. S obzirom na važnost koju subjektivna dobrobit studenata ima za njihovu akademsku uspješnost i mentalno zdravlje, cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti doprinos nekih aspekata kvalitete interakcija s roditeljima, iskustava u bliskim vezama te zadovoljenja psiholoških potreba u akademskom okruženju objašnjenju subjektivne dobrobiti studenata. U istraživanju je sudjelovalo 447 studenata (21%) i studentica (79%) Sveučilišta u Splitu prosječne dobi 19.2 godine (SD=1.15). Svi su studenti prve ili druge godine preddiplomskih studija, a većina ih je iz cjelovitih obitelji (88%). Istraživanje je provedeno na sveučilišnim sastavnicama, u sklopu redovite nastave, a primijenjeni su Upitnik općih podataka, Inventar iskustava u bliskim vezama, Upitnik za procjenu kvalitete interakcije s roditeljima, Kratka skala subjektivnog blagostanja te Upitnik zadovoljenja osnovnih psiholoških potreba u akademskom okruženju. Rezultati su pokazali da su studentice, u odnosu na studente, procijenile kvalitetu interakcije s roditeljima boljom, kao i mogućnost zadovoljenja autonomije i povezanosti u akademskom okruženju, te imaju višu subjektivnu dobrobit. U ostalim varijablama (privrženost, zadovoljenje potrebe za kompetentnošću) nisu utvrđene rodne razlike. Analiza povezanosti uputila je na niz značajnih korelacija između aspekata privrženosti, odnosa s roditeljima i subjektivne dobrobiti sudionika. Hijerarhijskom regresijskom analizom pokazalo se da su, uz kontrolu spola i dobi, značajni prediktori subjektivne dobrobiti studenata kvaliteta odnosa s majkom, niže izbjegavanje kao dimenzija privrženosti te zadovoljenje potrebe za povezanošću i kompetentnošću u akademskom okruženju. Rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o odrednicama subjektivne dobrobiti, specifičnostima studentske populacije te su naznačene implikacije dobivenih rezultata za savjetodavni rad sa studentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu