Pregled bibliografske jedinice broj: 1084413
Komunikacijske poteškoće u kontroli infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi
Komunikacijske poteškoće u kontroli infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi // Sinergija u sustavu kvalitete 3: „Komunikacija u sustavu kvalitete“ / Kolundžić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Klinička bolnica Merkur Zagreb, Zajčeva 19, 2018. str. 8-8 (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1084413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijske poteškoće u kontroli infekcija
povezanih sa zdravstvenom skrbi
(Communication difficulties in the healthcare
associated infections control)
Autori
Kranjčević-Ščurić , Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Sinergija u sustavu kvalitete 3: „Komunikacija u sustavu kvalitete“
/ Kolundžić, Smiljana - Zagreb : Klinička bolnica Merkur Zagreb, Zajčeva 19, 2018, 8-8
Skup
Sinergija u sustavu kvalitete 3: „Komunikacija u sustavu kvalitete", Konferencija medicinskih sestara i tehničara povodom Svjetskog dana kvalitete
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Komunikacija, kontrola infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi
(Communication, healthcare associated infections control)
Sažetak
UVOD: Pravovremena komunikacija uz odabir prikladnih komunikacijskih kanala jedna je od ključnih točaka u sigurnosti pacijenta vezano uz prevenciju i kontrolu širenja infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi (Healthcare- associated infections - HCAI). SVRHA: Istraživanja su pokazala je do 80% ozbiljnih medicinskih pogrešaka uzrokovano greškama u komunikaciji (lošim odabirom komunikacijskih kanala, „šumovima„ i „pukotinama“ u komunikaciji) prilikom prijenosa informacija o pacijentu. RAZRADA: Da bi se preveniralo širenje HCAI povremeno postoji potreba brzog prenošenja informacije velikom broju osoba (e-mail), a u rutinskom radu postoji kontinuirana i donekle standardizirana komunikacija (protokoli, otpusna pisma i dr.). Brojni su načini slanja poruke koju želimo prenijeti: direktni, verbalni ili neverbalni ; putem različitih pisanih materijala (smjernica, postupnika, pravilnika, snopova skrbi) ; putem različitih oblika edukacije ; danas sve prisutnijim elektronskim prijenosom informacija internetom ili intranetom, e-mailom, putem društvenih mreža te naposljetku putem „masovnih“ medija kao što su različite tiskovine, televizija, radio ili plakati i dr. Pri izboru načina komunikacije važno je imati na umu što se želi prenijeti, kome je informacija namijenjena i kakav se odgovor očekuje. Zdravstveni djelatnici preferiraju izravne načine komunikacije, ali isto tako treba imati na umu da djelatnik koji je često prekidan novom verbalnom porukom može ugroziti sigurnost pacijenta i sebe. Komunikacija e-mailom sve je češća, a zamka leži u dijelu djelatnika koji ne čitaju na vrijeme e-mail ili im uvijek nije dostupan, a u kontroli širenja HCAI vrijeme je često vrlo bitno. Komunikacija među odjelima i ustanovama kada se radi o premještanju pacijenta s HCAI, koja je loša i neiskrena, puna „pukotina“, veliki je problem u prevenciji širenja HCAI. Ti podaci se često prešućuju, umanjuju, manje ističu ili ne spominju u još nestandardiziranoj popratnoj dokumentaciji. ZAKLJUČAK: Pravovremena i iskrena komunikacija odaslana prikladnim kanalima, prilagođena onima kojima je namijenjena, a uz sve provediva, povećava sigurnost pacijenta, djelatnika i ustanova od širenja HCAI.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti