Pregled bibliografske jedinice broj: 1083646
Mjesto Isusova krštenja
Mjesto Isusova krštenja // Svjetlo riječi, 9 (1991), 95; 13-15 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1083646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjesto Isusova krštenja
(The place of Jesus' baptism)
Autori
Lujić, Božo
Izvornik
Svjetlo riječi (1512-6986) 9
(1991), 95;
13-15
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
krštenje ; život ; Bogojavljenje ; Palestina, karta, Madaba ; Jordan ; Betanija ; teofanija ; solidarnost
(baptism ; life ; Epiphany ; Palestine, map, Madaba ; Jordan ; Bethany ; theophany ; solidarity)
Sažetak
Malo je događaja iz Isusova života koji se svojom važnošću mogu staviti uz bok onome o Isusovu krštenju na rijeci Jordanu kojom prigodom je i sam Bog potvrdio na svečan način svoju privrženost Isusu kao njegovu ljubljenom Sinu. Sva četiri evanđelista izvješćuju o Isusovu krštenju. Već ta činjenica govori o važnosti što su je pisci evanđelja dali tom događaju. Karta iz Madabe smješta mjesto Isusova krštenja u donji tok rijeke Jordan, u blizini jednoga gaza imenom Betabara - ''kuća gaza''. U jednom od grčkih rukopisa nalazi se naziv Betabara umjesto imena Betanija. I sam Ivan evanđelist veli da je Betanija bila s onu stranu rijeke Jordana. Potreba olakšavanja međusobnog povezivanja Betlehema kao mjesta u kojem se rodio Isus i Jordana gdje se Isus krstio dovela je do premještanja mjesta krštenja s lijeve na desnu stranu Jordana. Sam događaj krštenja značajan je po tomu što Isus nije samo preuzeo na se ljudsku narav nego je preuzeo na sebe i ljudsku sudbinu koja u sebe nužno uključuje dimenziju grešnosti. Istina, Isus nije imao grijeha, ali je, kao što kaže Pavao, za nas postao grijehom. Ispravnost takva Isusova pothvata bila je potvrđena s nebesa. Glas koji je došao iz onostranosti odredio je posebno mjesto Isusa Krista u povijesti spasenja. Isus ne spada u niz proroka, jer je veći od njih ; on je zapravo ''Sin Božji'' (Iv 1, 34) ; on je ''Jaganjac Božji koji uzima grijeh svijeta'' (Iv 1, 29). Bog je, dakle, na početku Isusova djelovanja pokazao da je u Isusu solidaran s grešnim ljudima. Time je stvarno otvorena budućnost čovjekova spasenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Arheologija