Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1082565

Emocionalna kompetentnost učenika


Tajana Puškarić
Emocionalna kompetentnost učenika, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska


CROSBI ID: 1082565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna kompetentnost učenika
(Emotional Competence in pupils)

Autori
Tajana Puškarić

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću

Mjesto
Gospić, Hrvatska

Datum
23.09

Godina
2020

Stranica
50

Mentor
Nikčević-Milković, Anela

Ključne riječi
razvoj emocionalne kompetencije, emocionalna inteligencija, učenici osnovnoškolske dobi
(Emotional Competnce, Emotional Intelligence, Questionnaires for Emotional Competence, Development of Emotional Competencies)

Sažetak
Emocionalna kompetentnost složen je i relativno nov pojam. Prema Steineru (2003.), „Emocionalna kompetentnost podrazumijeva sposobnost razumijevanja vlastitih emocija, sposobnost slušanja drugih i empatije te sposobnost produktivnog izražavanja emocija.“. Emocionalna kompetentnost potrebna nam je u svakodnevnom životu i u svakom odnosu s drugima, kao i sa samim sobom. Velik broj istraživanja usmjeren je prema stjecanju emocionalnih kompetencija, a ovo istraživanje usmjereno je na procjenu razine emocionalne kompetentnosti učenika. Osnovni cilj istraživanja u okviru ove diplomske radnje bio je utvrditi razinu emocionalne kompetentnosti učenika osnovnoškolske dobi te kako je ta razina povezana s nekim sociodemografskim osobinama učenika i osobinama njihovih obitelji, osobinama ličnosti učenika, roditeljskom procjenom emocionalne kompetentnosti njihove djece i emocionalnim opismenjivanjem učenika. Rezultati istraživanja su pokazali kako su učenici osnovnoškolske dobi uglavnom emocionalno kompetentni. Nađena je pozitivna povezanost ženskog roda učenika i sposobnosti upravljanja emocijama te sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija. Učenici koji imaju izraženije osobine Ugodnosti i Neuroticizma bolje uočavaju, razumiju i upravljaju emocijama, dok učenici koji imaju izraženiju osobinu Ekstraverzije lošije uočavaju, razumiju i upravljaju emocijama, a isto to smatraju i njihovi roditelji. Također, učenici koji su manje Otvoreni i Savjesni bolji su u uočavanju, razumijevanju i upravljanju emocijama prema samoprocjenama, ali i prema procjenama njihovih roditelja. Sukladno tome može se zaključiti kako još uvijek ima mjesta za napredak na području razvitka emocionalne kompetentnosti učenika osnovnoškolske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Tajana Puškarić
Emocionalna kompetentnost učenika, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Tajana Puškarić (2020) 'Emocionalna kompetentnost učenika', diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, year = {2020}, pages = {50}, keywords = {razvoj emocionalne kompetencije, emocionalna inteligencija, u\v{c}enici osnovno\v{s}kolske dobi}, title = {Emocionalna kompetentnost u\v{c}enika}, keyword = {razvoj emocionalne kompetencije, emocionalna inteligencija, u\v{c}enici osnovno\v{s}kolske dobi}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2020}, pages = {50}, keywords = {Emotional Competnce, Emotional Intelligence, Questionnaires for Emotional Competence, Development of Emotional Competencies}, title = {Emotional Competence in pupils}, keyword = {Emotional Competnce, Emotional Intelligence, Questionnaires for Emotional Competence, Development of Emotional Competencies}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font