Pregled bibliografske jedinice broj: 1082565
Emocionalna kompetentnost učenika
Emocionalna kompetentnost učenika, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska
CROSBI ID: 1082565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna kompetentnost učenika
(Emotional Competence in pupils)
Autori
Tajana Puškarić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić, Hrvatska
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
50
Mentor
Nikčević-Milković, Anela
Ključne riječi
razvoj emocionalne kompetencije, emocionalna inteligencija, učenici osnovnoškolske dobi
(Emotional Competnce, Emotional Intelligence, Questionnaires for Emotional Competence, Development of Emotional Competencies)
Sažetak
Emocionalna kompetentnost složen je i relativno nov pojam. Prema Steineru (2003.), „Emocionalna kompetentnost podrazumijeva sposobnost razumijevanja vlastitih emocija, sposobnost slušanja drugih i empatije te sposobnost produktivnog izražavanja emocija.“. Emocionalna kompetentnost potrebna nam je u svakodnevnom životu i u svakom odnosu s drugima, kao i sa samim sobom. Velik broj istraživanja usmjeren je prema stjecanju emocionalnih kompetencija, a ovo istraživanje usmjereno je na procjenu razine emocionalne kompetentnosti učenika. Osnovni cilj istraživanja u okviru ove diplomske radnje bio je utvrditi razinu emocionalne kompetentnosti učenika osnovnoškolske dobi te kako je ta razina povezana s nekim sociodemografskim osobinama učenika i osobinama njihovih obitelji, osobinama ličnosti učenika, roditeljskom procjenom emocionalne kompetentnosti njihove djece i emocionalnim opismenjivanjem učenika. Rezultati istraživanja su pokazali kako su učenici osnovnoškolske dobi uglavnom emocionalno kompetentni. Nađena je pozitivna povezanost ženskog roda učenika i sposobnosti upravljanja emocijama te sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija. Učenici koji imaju izraženije osobine Ugodnosti i Neuroticizma bolje uočavaju, razumiju i upravljaju emocijama, dok učenici koji imaju izraženiju osobinu Ekstraverzije lošije uočavaju, razumiju i upravljaju emocijama, a isto to smatraju i njihovi roditelji. Također, učenici koji su manje Otvoreni i Savjesni bolji su u uočavanju, razumijevanju i upravljanju emocijama prema samoprocjenama, ali i prema procjenama njihovih roditelja. Sukladno tome može se zaključiti kako još uvijek ima mjesta za napredak na području razvitka emocionalne kompetentnosti učenika osnovnoškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija