Pregled bibliografske jedinice broj: 1082011
Uloga igre u razvoju djece rane i predškolske dobi
Uloga igre u razvoju djece rane i predškolske dobi, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1082011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga igre u razvoju djece rane i predškolske dobi
(The role of play in the development of early and pre-school children)
Autori
Gruić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.09
Godina
2020
Stranica
31
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
dječja igra ; rana i predškolska dob ; razvoj djece
(child's play ; early and pre-school age ; children's development)
Sažetak
Cilj ovog završnog rada je analizirati ulogu igre u razvoju djece rane i predškolske dobi odnosno istražiti na koji način igra utječe na djecu, njihov cjelokupni razvoj te općenito život tijekom ranog i predškolskog razdoblja. S obzirom da ne postoji jedna univerzalna definicija, pojam igre podrazumijeva razne termine kao što su aktivnost, metoda, proces, potreba, način ponašanja ili sredstvo odgoja. Važno je naglasiti kako igra, uz odgojno i terapeutsko djelovanje, ima iznimno važnu i pedagošku vrijednost. Unatoč njenoj šarolikosti i multifunkcionalnosti, čemu svjedoče i razne klasifikacije te vrste igara, igra je jedna od temeljnih potreba svakog djeteta. Čini sastavni dio njegovog odrastanja te omogućuje djetetu skladan tjelesni, kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj. Igra djece rane i predškolske dobi proizlazi njihovih unutrašnjih potreba te predstavlja prerađenu stvarnost u skladu s njihovim doživljajima. Tijekom rane i predškolske dobi, dijete se igrajući razvija, izražava, spoznaje sebe i svoju okolinu, zadovoljava svoju povećanu potrebu za druženjem, gradi odnosne s drugima te razvija i unaprjeđuje vještine svih aspekata razvoja. Razvoj, učenje i rad djece rane i predškolske dobi će biti uspješniji ukoliko se odvijaju kroz igru ili sadrže elemente igre. Dijete slijedi svoju koncepciju i zamišljeni tijek igre, a sukladno razvoju, njegove igre postaju složenije. Jedno od obilježja igre je i stvaralačko obilježje odnosno igra ima važnu ulogu u poticanju i razvijanju dječjeg stvaralaštva za što je bitno pružiti priliku djeci da budu autentični, da imaju slobodu stvaranje i izražavanja te slobodu izbora u kontekstu same igre. Igra predstavlja najvažniji posao djece rane i predškolske dobi, a u njemu mu mogu pomoći roditelji i odgajatelji na način da ne upravljaju igrom već da budu ravnopravni sudionici poštujući djetetov integritet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija