Pregled bibliografske jedinice broj: 1081898
Percepcija „idealne“ obitelji iz aspekta budućih pedagoga
Percepcija „idealne“ obitelji iz aspekta budućih pedagoga // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 589-605 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1081898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija „idealne“ obitelji iz aspekta budućih
pedagoga
(Future pedagogues's perception of "ideal" family)
Autori
Gregorović Belaić, Zlatka ; Čekolj, Nadja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020, 589-605
Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obitelj, različite strukture obitelji, „idealna obitelj“, kvalitativna metodologija
(family, different family structures,)
Sažetak
Obitelj je složen društveni fenomen za koji ne postoji jednoznačna definicija ni u jednoj disciplini. Svaka disciplina određuje za nju važna obilježja, te je za definiranje obitelji nužno obuhvatiti aspekte svih disciplina i uskladiti je s društvenim i kulturnim aspektom. Kako u Europskoj uniji, tako i u Hrvatskoj vidljiva je promjena strukture obitelji, no i dalje su se zadržala neka tradicionalna obilježja u usporedbi s europskim zemljama. Može se očekivati kako će navedena transformacija strukture obitelji s godinama biti sve veća. Takva transformacija može značiti i veće izazove u ostvarivanju kvalitetnog partnerstva između obitelji i odgojno-obrazovnih ustanova. Cilj ovog rada je analizirati percepciju „idealne obitelji“ studenata pedagogije kao budućih stručnjaka koji će biti u kontaktu s različitim strukturama obitelji, a istraživačko pitanje je kakvu obitelj budući pedagozi percipiraju kao „idealnu“? U ovom radu prikazani su rezultati kvalitativne analize crteža i komentara „idealne obitelji“ studenata druge godine preddiplomskog studija pedagogije na Sveučilištu u Rijeci. Istraživanje je provedeno 2017/2018. i 2018/2019. akademske godine na početku nastave iz kolegija Obiteljska pedagogija. Korištena je „nacrtaj i opiši“ metoda prikupljanja podataka te je provedeno izviruće analitičko kodiranje. Crteži i komentari su se odvojeno analizirali. Rezultati analize crteža i komentara upućuju na usko, tradicionalno i heteronormativno shvaćanje „idealne obitelji“ budući da većina crteža uključuje dvoroditeljsku, heteroseksualnu obitelj s dvoje djece. S druge strane, rezultati analize komentara uz crtež upućuju na propitivanje sudionika konstrukta „idealne obitelji“ što je pozitivno u kontekstu ostvarivanja kvalitetnog partnerstva obitelji i stručnjaka. Sudionici su u komentarima istaknuli važnost pozitivnih i uvažavajućih odnosa za uspješno funkcioniranje članova unutar obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UNIRI-DRUST 18-6 1132 Osnaživanje obitelji za razvoj pozitivnih odnosa
obiteljskog zajedništva
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka