Pregled bibliografske jedinice broj: 1081734
Odrednice doživljaja (budućeg) roditeljstva potencijalnih posvojitelja
Odrednice doživljaja (budućeg) roditeljstva potencijalnih posvojitelja, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1081734 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice doživljaja (budućeg) roditeljstva
potencijalnih posvojitelja
(Determinants of the (future) parenthood
experience in prospective adoptive
parents)
Autori
Orlić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.12
Godina
2016
Stranica
29
Mentor
Modić Stanke, Koraljka
Ključne riječi
potencijalni posvojitelji ; kompetentnost za roditeljstvo ; edukacija ; socijalna podrška ; zabrinutost oko posvojenja
(prospective adoptive parents ; parenting competence ; education ; social support ; adoption concerns)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doživljaj kompetentnosti za roditeljstvo kod potencijalnih posvojitelja te vidjeti doprinose li edukacije za posvojitelje razlikama u samopercepciji kompetentnosti za roditeljstvo, socijalnoj podršci, razini pripremljenosti za posvojenje te razini zabrinutosti. Istraživanje je provedeno putem Interneta na 107 potencijalnih posvojitelja (54 koji su bili uključeni u edukaciju i 53 koji nisu bili uključeni u edukaciju). Sudionici su ispunjavali ljestvicu samopercepcije roditeljske kompetentnosti, višedimenzionalnu ljestvicu percipirane socijalne podrške, ljestvicu zabrinutosti potencijalnih posvojitelja te upitnik razine pripremljenosti za posvojenje, a prikupljeni su i osnovni demografski podaci te podaci o edukacijama za potencijalne posvojitelje. Obradom rezultata utvrđeno je da su socijalna podrška te razina pripremljenosti za posvojenje pozitivno povezane sa samopercepcijom kompetentnosti za roditeljstvo. Socijalna podrška, razina pripremljenosti za posvojenje te zabrinutost zajednički objašnjavaju 16% varijance samopercepcije kompetentnosti za roditeljstvo, dok je socijalna podrška jedina varijabla koja ima samostalni značajni doprinos. Razlike između skupine koja je uključena u edukaciju i one koja to nije pronađene su samo za razinu pripremljenosti za posvojenje. Skupina koja je uključena u edukaciju procjenjuje se pripremljenijom. Istraživanje je pridonijelo boljem uvidu u proces posvojenja kod potencijalnih posvojitelja te je dalo smjernice za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija