Pregled bibliografske jedinice broj: 1081497
Odnos ispitne anksioznosti, samopoštovanja i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole.
Odnos ispitne anksioznosti, samopoštovanja i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole. // 2. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskoga katoličkoga sveučilišta. Knjiga sažetaka.
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 164-164 (poster, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1081497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos ispitne anksioznosti, samopoštovanja i
školskog uspjeha kod učenika osnovne škole.
(The relationship between test anxiety, self-esteem
and school success in primary school students.)
Autori
Jelić, Katarina ; Sliško, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
2. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskoga katoličkoga sveučilišta. Knjiga sažetaka.
/ - , 2019, 164-164
Skup
2. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskoga katoličkoga sveučilišta.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
ispitna anksioznost, samopoštovanje, školski uspjeh
(test anxiety, self-esteem, school success)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između ispitne anksioznosti, samopoštovanja i školskog uspjeha kod učenika osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 152 učenika sedmih i osmih razreda Osnovne škole Antuna Kanižlića u Požegi. Primijenjeni mjerni instrumenti su: Upitnik mjerenja straha od ispitivanja (UMSI) i Coopersmithov upitnik samopoštovanja (SEI). Rezultati dobiveni na odabranom uzorku pokazuju da su kod učenica prisutne više razine ispitne anksioznosti u odnosu na učenike, dok spolne razlike s obzirom na samopoštovanje nisu pronađene. Nadalje, rezultati ukazuju na to da učenici s nižim samopoštovanjem izražavaju veću ispitnu anksioznost. Također, učenici s boljim školskim uspjehom iskazuju manju razinu ispitne anksioznosti. Dobivena je i očekivana pozitivna povezanost između samopoštovanja i školskog uspjeha koja ukazuje na to da učenici s višim samopoštovanjem postižu bolji školski uspjeh. Također, u istraživanju je dobiveno da je ispitna anksioznost negativan prediktor školskog uspjeha, dok je samopoštovanje pozitivan prediktor.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija