Pregled bibliografske jedinice broj: 1081274
Dizajn ikona s ciljem poboljšanja korisničkog iskustva
Dizajn ikona s ciljem poboljšanja korisničkog iskustva, 2020., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1081274 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dizajn ikona s ciljem poboljšanja korisničkog
iskustva
(Icon design with the purpose of improving the user
experiences)
Autori
Legac, Ela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
103
Mentor
Mandić, Lidija
Ključne riječi
Ikona ; prepoznatljivost ; razumljivost ; brzina pronalaženja ; atraktivnost ; korisničko iskustvo
(Icon ; recognizability ; intelligibility ; findability ; attractiveness ; user experience)
Sažetak
U teorijskom dijelu rada su detaljno analizirane ikone te današnji standardi njihovog dizajna i testiranja uporabljivosti, kao i načela i metodologija dizajna korisničkog iskustva. U eksperimentalnom dijelu rada se primjenjuju opisana načela i metodologija dizajna korisničkog iskustva kroz izradu dizajna mobilne aplikacije za Android operacijski sustav. Posebna pažnja je usmjerena na dizajn ikona za potrebe aplikacije. Ikone su dizajnirane u skladu s današnjim standardima u dizajnu te testirane na uporabljivost s obzirom na četiri kriterija: prepoznatljivost, razumljivost, brzinu pronalaženja i atraktivnost. Kriterij prepoznatljivosti je zadovoljen kreacijom ikona čija simbolika odgovara mentalnim modelima ciljane publike. Potom je izvršeno testiranje razumljivosti ikona, koje je bilo fokusirano na jasan prikaz značenja funkcija ikona. Također, provedeno je ispitivanje brzine pronalaženja ikona unutar sučelja mobilne aplikacije te ispitivanje atraktivnosti istih. Obzirom da su dizajnirana dva seta ikona – ispunjen i neispunjen, potonjim ispitivanjima je propitan utjecaj ispunjenosti ikona na njihovu uočljivost. Utvrđeno je kako su ispunjene ikone generalno lakše prepoznatljive u odnosu na neispunjene. Ispitivanjem atraktivnosti ikona je utvrđeno kako su neispunjene ikone atraktivnije u odnosu na ispunjene. Obzirom na zanemarivu razliku u vremenu pronalaženja ikona jednog i drugog seta, zaključeno je kako bi uporabom neispunjenih ikona unutar sučelja mobilne aplikacije bilo postignuto bolje iskustvo korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija