Pregled bibliografske jedinice broj: 1078597
Ekstrinzična i intrinzična motivacija za učenje stranog jezika u poslovnom okruženju
Ekstrinzična i intrinzična motivacija za učenje stranog jezika u poslovnom okruženju // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo, Vol.10 No.1, 2020., Vol.10 (2020), No.1; 76-83 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1078597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekstrinzična i intrinzična motivacija za učenje
stranog jezika u poslovnom okruženju
(EXTRINSIC AND INTRINSIC MOTIVATION FOR LEARNING A
FOREIGN LANGUAGE IN A BUSINESS ENVIRONMENT)
Autori
Krstinić, Marija ; Pauković, Maja
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo, Vol.10 No.1, 2020. (1849-7845) Vol.10
(2020), No.1;
76-83
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
afektivni čimbenici ; ekstrinzična motivacija ; intrinzična motivacija ; učenje stranog jezika ; poslovno okruženje
(affective factors ; extrinsic motivation ; intrinsic motivation ; learning a foreign language ; business environment)
Sažetak
Motivacija predstavlja psihološki proces ili stanje unutar pojedinca koje potiče, usmjerava i postojano održava dobrovoljno ponašanje i akcije usmjerene prema određenom cilju. Kao temeljna i cjeloživotna potreba kojom usvajamo navike, znanja, vještine i sposobnosti te razvijamo kreativne mogućnosti, zahtijeva određenu razinu ulaganja intelektualnog napora, koncentracije i upornost koji ukazuju na kvalitetu učenja, a kolika će ona biti ovisi o razini i vrsti motivacije, kao ključnog pokretača tog procesa. U ovom radu će se opisati intrinzična i ekstrinzična motivacija, koje su međusobno isprepliću i prožimaju i na različite načine potiču na promjene ponašanja i aktivnosti određujući smjer, intenzitet i trajanje motivacije. Intrinzična se motivacija temelji na individualnoj percepciji i psihološkim procesima koji se zbivaju unutar svakog pojedinca i predstavlja sve ono što nas iznutra potiče kako bi se zadovoljile brojne unutarnje potrebe kao što su fiziološke, psihološke i socijalne potrebe i postigao osjećaj unutarnjeg zadovoljstva. Ekstrinzična motivacija predstavlja sve one poticaje koji su rezultat vanjskih utjecaja i stimulansa koji dolaze iz socijalnog i često poslovnog okruženja, a koji se uvijek vežu uz neki oblik nagrade i pohvale. Motivacija kao jedan od afektivnih čimbenika ima veliku važnost za učenje stranog jezika koje znatno utječe na volju i spremnost studenata u prihvaćanju novih znanja. U ovom radu provedeno je istraživanje na uzorku od 120 redovnih i izvanrednih studenata 1. godine Elektrotehničkog odjela Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, u razdoblju od siječnja do svibnja 2018. godine. Cilj istraživanja je pokazati utjecaj ekstrinzične i intrinzične motivacije na učenje engleskog jezika. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na temelju kojeg će se korelacijskom analizom, izračunom relativnih frekvencija i t-testom utvrditi veza između razloga učenja engleskog jezika i potrebe za znanjem istog.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu