Pregled bibliografske jedinice broj: 1078503
Razvoj WebPAC-a : Primjer fakultetskih knjižnica Sveučilišta u Splitu
Razvoj WebPAC-a : Primjer fakultetskih knjižnica Sveučilišta u Splitu // Glasnik Društva bibliotekara Split, 10/11 (2012), 10/11; 23-43 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1078503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj WebPAC-a : Primjer fakultetskih knjižnica
Sveučilišta u Splitu
(RAZVOJ WebPAC-a: PRIMJER FAKULTETSKIH KNJIŽNICA
SVEUČILIŠTA U SPLITU)
Autori
Dimzov, Snježana
Izvornik
Glasnik Društva bibliotekara Split (1330-0970) 10/11
(2012), 10/11;
23-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
OPAC, WebPAC, online katalog, razvoj kataloga, fakultetske knjižnice
(OPAC, WebPAC, online catalogue, development catalogue, university libraries)
Sažetak
Online katalozi su knjižnični "prozor u svijet". Korisnici fakultetskih knjižnica, uglavnom generacije 1980-ih i 90-ih odrasli su s računalima i video igrama, te imaju viša očekivanja prema katalozima. Premda se knjižnični online katalozi ili WebPAC-ovi ne mogu natjecati sa pretraživačima poput Googlea ili Amazona postoji tendencija njihovog unapređivanja. Takvi "napredni" katalozi nazivaju se katalozi treće generacije. Istraživanjem fakultetskih knjižnica metodom analize sadržaja web stranica fakultetskih knjižnica Sveučilišta u Splitu provedenim u srpnju 2009. godine pokušalo se utvrditi koliko knjižnica ima WebPAC te njihovo sudjelovanje u skupnim katalozima. Analizirane su web stranice 11 fakultetskih knjižnica. Metodom intervjua s voditeljima fakultetskih knjižnica pokušali su se utvrditi razlozi njihovog odabira. Intervju je obavljen s 10 voditelja fakultetskih knjižnica. Izvršena je usporedba online kataloga kako bi se dobio odgovor pripadaju li oni trećoj generaciji WebPAC-ova. Polazna hipoteza bila je da postojeći katalozi ne podržavaju napredne osobine WebPAC-ova, što je istraživanje i pokazalo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti