Pregled bibliografske jedinice broj: 1078372
Strateške aktivnosti u brendiranju kulturnog identiteta grada
Strateške aktivnosti u brendiranju kulturnog identiteta grada, 2020., doktorska disertacija, Doktorska škola Sveučilišta J.J.Strossmayera u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1078372 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateške aktivnosti u brendiranju kulturnog
identiteta grada
(Strategic activities in the course of branding the
cultural identity of a city)
Autori
Blanka Gigić Karl
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Doktorska škola Sveučilišta J.J.Strossmayera u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
11.09
Godina
2020
Stranica
194
Mentor
Šandrk Nukić, Ivana
Neposredni voditelj
Šandrk Nukić, Ivana
Ključne riječi
strateške aktivnosti, kulturna politika, kulturni identitet, brendiranje grada, Osijek, Rijeka
(strategic activities, cultural policy, cultural identity, city branding, Osijek, Rijeka)
Sažetak
U doktorskoj disertaciji istražuje se proces strateškog upravljanja u kulturi, s posebnim naglaskom na Grad Osijek i Grad Rijeku. Pri tome je glavni cilj bio analizirati ulogu i značaj strateških aktivnosti u funkciji brendiranja kulturnog identiteta grada. U svrhu realizacije tako definiranog cilja, teorijski okvir disertacije polazi od odrednica kulture, prije svega kroz elaboriranje značaja kulturne politike. Kako bi se analizirao pojam kulturnog identiteta grada, disertacijom se daje uvid u pojam identiteta grada i čimbenike njegove izgradnje. Osobita važnost pridaje se povezanosti identiteta s kulturom i baštinom. Opisuje se i pojam brendiranja, odnosno proces izgradnje brendiranja grada kao jedan od preduvjeta uspješnog upravljanja strateškim aktivnostima u kulturi. Tijekom pregleda relevantne literature primijenjene su znanstvene metode indukcije, dedukcije, analize, sinteze, povijesna metoda te metode klasifikacije, komparacije i deskripcije. Empirijski dio istraživanja temeljio se na situacijskoj analizi te studiji slučaja, tijekom koje su korištene metode anketiranja i intervjuiranja. Anketni je upitnik proveden među lokalnim stanovništvom i turistima u Osijeku i Rijeci, a pojedinačni intervjui obavljeni su s predstavnicima javne vlasti u području kulture u Gradu Osijeku i Gradu Rijeci te s ravnateljima kulturnih ustanova. Postupkom benchmarkinga Osijeka s Rijekom kao službenom europskom prijestolnicom kulture, utemeljenom na rezultatima i teorijskog i empirijskog istraživanja, na kraju je kreiran model učinkovitog strateškog upravljanja aktivnostima u procesu brendiranja kulturnog identiteta grada. Rezultatima istraživanja potvrđene su osnovna i prve dvije pomoćne hipoteze, a pomoćna hipoteza H.1.3. potvrđena je djelomično. Autorica stoga zaključuje da se kulturni identitet grada zasniva na preferencijama javnosti i baštini tog grada, da je brendiranje grada nužno za njegovo pozicioniranje na području kulture i da su strateške aktivnosti odrednica kulturne politike na razini grada. Dodatno, trebalo bi ciljeve projekata u kulturi u većoj mjeri povezati s ciljevima kulturnog razvitka grada, a učinkovitost upravljanja strateškim aktivnostima na području kulture mogla bi se povećati intenziviranjem komunikacije među svim bitnim dionicima te većom orijentacijom na vanjsko umjesto na proračunsko financiranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Profili:
Ivana Šandrk Nukić
(mentor)