Pregled bibliografske jedinice broj: 1077942
Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti
Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti // Školovanje kod kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element, 2020. str. 147-166
CROSBI ID: 1077942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole:
prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti
(Peer relationships of elementary school students:
friendship in the age of coronavirus)
Autori
Rajić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Školovanje kod kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan
Izdavač
Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element
Grad
Zagreb
Godina
2020
Raspon stranica
147-166
ISBN
978-953-197-688-6
Ključne riječi
COVID-19 ; online prijateljstvo ; prijateljstvo ; učenici osnovne škole ; usamljenost
(COVID-19 ; elementary school students ; friendship ; loneliness, online friendship)
Sažetak
Prijateljstvo je jedan od univerzalnih društvenih odnosa koji se javlja u svim fazama života. Prijateljstvo među djecom mijenja svoju formu i funkciju s obzirom na njihovu dob, no unatoč tome pozitivno utječe na razvoj socijalnih vještina, pozitivne slike o sebi kao i njihove dobrobiti. U protekla dva mjeseca zbog pandemije koronavirusa škole su zatvorene, a druženje osoba koje nisu članovi istog kućanstva bilo je ograničeno. Budući da učenici vrlo često prijateljske odnose grade u školi ili razredu koji pohađaju, njihova prijateljstva stavljena su na kušnju. Istraživanjem provedenim na uzorku od 162 učenika osnovnih škola pokušalo se utvrditi jesu li se promijenili međuvršnjački i prijateljski odnosi učenika od zatvaranja škola. Rezultati istraživanja potvrdili su da učenici najčešće kao najboljeg prijatelja navode učenika iz razreda, odnosno osnovne škole. Odabir najboljeg prijatelja ovisi o spolu učenika, tako dječaci za najbolje prijatelje češće odabiru dječake, a djevojčice biraju djevojčice. Istraživanje je pokazalo da su dječaci tijekom pandemije stekli nova online prijateljstva. Analizom procjene kvalitete prijateljstva prije i tijekom pandemije COVID- 19 bolesti, odnosno prijateljstva u offl ine i online okruženju, utvrđeno je da učenici teže rješavaju konfl iktne situacije s prijateljima u online okružju. Gotovo svi učenici s prijateljima iz razreda komuniciraju u grupama na nekoj od društvenih mreža ili komunikacijskih platformi. Učenici razredne nastave značajno češće navode da se u razrednoj grupi dopisuju ili razgovaraju o školskim obvezama od učenika predmetne nastave, a djevojčice ih češće koriste u tu svrhu od dječaka. Učenici značajno češće procjenjuju učestalost osjećaja usamljenosti nakon zatvaranja škola i društvenog distanciranja nego tijekom boravka u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija