Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1077942

Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti


Rajić, Višnja
Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti // Školovanje kod kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element, 2020. str. 147-166


CROSBI ID: 1077942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti
(Peer relationships of elementary school students: friendship in the age of coronavirus)

Autori
Rajić, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Školovanje kod kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19

Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan

Izdavač
Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element

Grad
Zagreb

Godina
2020

Raspon stranica
147-166

ISBN
978-953-197-688-6

Ključne riječi
COVID-19 ; online prijateljstvo ; prijateljstvo ; učenici osnovne škole ; usamljenost
(COVID-19 ; elementary school students ; friendship ; loneliness, online friendship)

Sažetak
Prijateljstvo je jedan od univerzalnih društvenih odnosa koji se javlja u svim fazama života. Prijateljstvo među djecom mijenja svoju formu i funkciju s obzirom na njihovu dob, no unatoč tome pozitivno utječe na razvoj socijalnih vještina, pozitivne slike o sebi kao i njihove dobrobiti. U protekla dva mjeseca zbog pandemije koronavirusa škole su zatvorene, a druženje osoba koje nisu članovi istog kućanstva bilo je ograničeno. Budući da učenici vrlo često prijateljske odnose grade u školi ili razredu koji pohađaju, njihova prijateljstva stavljena su na kušnju. Istraživanjem provedenim na uzorku od 162 učenika osnovnih škola pokušalo se utvrditi jesu li se promijenili međuvršnjački i prijateljski odnosi učenika od zatvaranja škola. Rezultati istraživanja potvrdili su da učenici najčešće kao najboljeg prijatelja navode učenika iz razreda, odnosno osnovne škole. Odabir najboljeg prijatelja ovisi o spolu učenika, tako dječaci za najbolje prijatelje češće odabiru dječake, a djevojčice biraju djevojčice. Istraživanje je pokazalo da su dječaci tijekom pandemije stekli nova online prijateljstva. Analizom procjene kvalitete prijateljstva prije i tijekom pandemije COVID- 19 bolesti, odnosno prijateljstva u offl ine i online okruženju, utvrđeno je da učenici teže rješavaju konfl iktne situacije s prijateljima u online okružju. Gotovo svi učenici s prijateljima iz razreda komuniciraju u grupama na nekoj od društvenih mreža ili komunikacijskih platformi. Učenici razredne nastave značajno češće navode da se u razrednoj grupi dopisuju ili razgovaraju o školskim obvezama od učenika predmetne nastave, a djevojčice ih češće koriste u tu svrhu od dječaka. Učenici značajno češće procjenjuju učestalost osjećaja usamljenosti nakon zatvaranja škola i društvenog distanciranja nego tijekom boravka u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Višnja Rajić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rajić, Višnja
Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti // Školovanje kod kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element, 2020. str. 147-166
Rajić, V. (2020) Međuvršnjački odnosi učenika osnovne škole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti. U: Strugar, V., Kolak, A. & Markić, I. (ur.) Školovanje kod kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19. Zagreb, Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element, str. 147-166.
@inbook{inbook, author = {Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2020}, pages = {147-166}, keywords = {COVID-19, online prijateljstvo, prijateljstvo, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole, usamljenost}, isbn = {978-953-197-688-6}, title = {Me\djuvr\v{s}nja\v{c}ki odnosi u\v{c}enika osnovne \v{s}kole: prijateljstvo u doba pandemije COVID-19 bolesti}, keyword = {COVID-19, online prijateljstvo, prijateljstvo, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole, usamljenost}, publisher = {Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2020}, pages = {147-166}, keywords = {COVID-19, elementary school students, friendship, loneliness, online friendship}, isbn = {978-953-197-688-6}, title = {Peer relationships of elementary school students: friendship in the age of coronavirus}, keyword = {COVID-19, elementary school students, friendship, loneliness, online friendship}, publisher = {Hrvatski planinarski savez ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Element}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font