Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1077559

Istraživanje upoznatosti potrošača s oznakama kvalitete prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj


Iličić, Željka
Istraživanje upoznatosti potrošača s oznakama kvalitete prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj, 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1077559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanje upoznatosti potrošača s oznakama kvalitete prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj
(Research of consumer awareness of food quality labels in the Republic of Croatia)

Autori
Iličić, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.09

Godina
2020

Stranica
71

Mentor
Petljak, Kristina

Ključne riječi
oznake kvalitete prehrambenih proizvoda ; kvaliteta hrane ; sigurnost hrane ; odluka o kupovini ; konkurentska prednost
(food quality labels ; food quality ; food safety ; purchase decision ; competitive advantage)

Sažetak
Područje sigurnosti i kvalitete hrane aktualno je u suvremenom svijetu zbog pojave niza bolesti uzrokovanih konzumacijom higijenski neprovjerenih ili nesigurnih prehrambenih proizvoda. Danas potrošači, uglavnom, nisu zadovoljni samo sa sigurnim i zdravstveno ispravnim proizvodima, nego žele višu kvalitetu života, ekološki prihvatljivije proizvode, te brinu o vlastitom zdravlju i zaštiti životinja. U radu su predstavljeni trendovi u prehrambenoj industriji, uloga čimbenika kvalitete prehrambenih proizvoda u ponašanju potrošača i procesu donošenja odluke o kupovini, te uloga trgovine i ostalih sudionika u kreiranju ponude proizvoda na tržištu. Tema rada je upoznatost potrošača s oznakama kvalitete prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj i za tu je svrhu provedeno online istraživanje putem anketnog upitnika u razdoblju od kolovoza 2019. do siječnja 2020. na uzorku od 160 ispitanika starijih od 15 godina. Rezultati su pokazali da potrošači u Hrvatskoj nisu dovoljno upoznati sa oznakama kvalitete prehrambenih proizvoda koje su prisutne na tržištu, s obzirom da je u prosjeku 33% ispitanika znalo ispravno povezati proizvod s pripadajućom oznakom kvalitete na kojem se ona nalazi. No, svakako se može zaključiti da su potrošači zainteresirani za ovu temu, s obzirom da većina ispitanika ipak čita deklaracije na prehrambenim proizvodima, te su spremni platiti višu cijenu ukoliko im se garantira viša razina kvalitete proizvoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija

Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij
Poslovne ekonomije, smjer Trgovina i međunarodno
poslovanje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Kristina Petljak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Iličić, Željka
Istraživanje upoznatosti potrošača s oznakama kvalitete prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj, 2020., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Iličić, Ž. (2020) 'Istraživanje upoznatosti potrošača s oznakama kvalitete prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ili\v{c}i\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2020}, pages = {71}, keywords = {oznake kvalitete prehrambenih proizvoda, kvaliteta hrane, sigurnost hrane, odluka o kupovini, konkurentska prednost}, title = {Istra\v{z}ivanje upoznatosti potro\v{s}a\v{c}a s oznakama kvalitete prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj}, keyword = {oznake kvalitete prehrambenih proizvoda, kvaliteta hrane, sigurnost hrane, odluka o kupovini, konkurentska prednost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ili\v{c}i\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2020}, pages = {71}, keywords = {food quality labels, food quality, food safety, purchase decision, competitive advantage}, title = {Research of consumer awareness of food quality labels in the Republic of Croatia}, keyword = {food quality labels, food quality, food safety, purchase decision, competitive advantage}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font