Pregled bibliografske jedinice broj: 1077209
Pismenost mladih - komentar PISA 2006. rezultata u hrvatskoj
Pismenost mladih - komentar PISA 2006. rezultata u hrvatskoj // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 3; 433-444 (recenziran, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1077209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pismenost mladih - komentar PISA 2006. rezultata u
hrvatskoj
(Student literacy - The PISA 2006 comment of the
results in Croatia)
Autori
Dimzov, Snježana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 59
(2010), 3;
433-444
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
kompetencije, PISA, pismenost, znanje, vještine
(competencies, PISA, literacy. knowledge, skills)
Sažetak
Rad je prikaz rezultata istraživanja Programa za međunarodnu procjenu učenika (Programme for International Student Assessment) PISA 2006 u Hrvatskoj koji provodi međunarodni Konzorcij institucija zemalja OECD-a. Procjenjuje se znanje i vještine iz tri ispitna područja: čitateljske, matematičke i prirodoslovne pismenosti, s naglaskom na ovu posljednju kao glavno područje ispitivanja. U sva tri područja Hrvatska statistički značajno zaostaje za prosjekom zemalja OECD-a. Najbolje rezultate hrvatski petnaestogodišnjaci pokazali su iz prirodoslovne pismenosti, slijedi čitateljska pismenost, a najlošiji su rezultati iz matematičke pismenosti. Rezultati upućuju na nedostatke obrazovne politike i potrebu osuvremenjivanja kurikuluma u smislu kompetencijskog pristupa. S obzirom na to da je reforma obrazovanja u tijeku, buduća istraživanja pokazat će njezinu uspješnost u pripremanju učenika za nastavak obrazovanja ili uključivanje u proces rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti