Pregled bibliografske jedinice broj: 1076989
Do Croatian textbooks promote a social model of disability?
Do Croatian textbooks promote a social model of disability? // Proceedings of European Autism Congress, Open Access 2019, Volume 09
London : Delhi: Conference Series LLC ltd, 2019. DOI: 10, 4172/2165-7890-C1-005, 1 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1076989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Do Croatian textbooks promote a social model of
disability?
Autori
Gašpar, Andrea ; Jakovčev, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Proceedings of European Autism Congress, Open Access 2019, Volume 09
/ - London : Delhi : Conference Series LLC ltd, 2019
Skup
European Autism Congress, Conference series
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.03.2019. - 15.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Croatian textbooks, social model, disability
Sažetak
Usmeno predavanje o školskim programima. Udžbenici imaju velik utjecaj na formiranje ranog stava prema osobama s invaliditetom. Republika Hrvatska trenutno prolazi kroz proces transformacije koncepta invalidnosti iz medicinskog u socijalni model. Ovaj koncept nije jednak na svim razinama, pa je cilj ovog istraživanja utvrditi jesu li i u kojoj mjeri osobe s invaliditetom u hrvatskim udžbenicima predstavljene kroz moderan, socijalni model. U skladu s ciljem istraživanja formirana su sljedeća pitanja: Koja je zastupljenost tekstova u kojima se osobe s invaliditetom spominju u hrvatskim udžbenicima? Koja je vrsta invaliditeta najviše zastupljena u tekstovima hrvatskih udžbenika? Odgovara li zastupljenost određenih vrsta invaliditeta u udžbenicima stvarnom udjelu osoba s invaliditetom u Hrvatskoj? Prikazuju li se osobe s invaliditetom u tekstovima unutar medicinskog ili socijalnog modela?
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)