Pregled bibliografske jedinice broj: 1076822
Samovrednovanje učitelja i njegov utjecaj na kvalitetu učiteljeve kompetentnosti
Samovrednovanje učitelja i njegov utjecaj na kvalitetu učiteljeve kompetentnosti // 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI -Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama, Knjiga sažetaka/Iris Marušić (ur.),
Zagreb, Hrvatska, 2014. str. 70-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1076822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samovrednovanje učitelja i njegov utjecaj na kvalitetu učiteljeve kompetentnosti
(Teacher self-evaluation and its impact on the quality of teacher competence)
Autori
Tot, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI -Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama, Knjiga sažetaka/Iris Marušić (ur.),
/ - , 2014, 70-71
Skup
2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI -Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učiteljeva kompetentnost, samovrednovanje, samovrednovanje učitelja
(teacher competence, self-evaluation, teacher self-evaluation)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učitelja i vodstva škole o načinima (oblicima) i razlozima samovrednovanja učitelja kao i o indikatorima učiteljeve kompetentnosti u svrhu njihove uporabe u procesu samovrednovanja te razlike u njihovim procjenama. Istraživanje je provedeno na uzorku od 596 ispitanika, učitelja razredne i predmetne nastave, ravnatelja i stručnih suradnika osnovnih škola Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije. U istraživanju je sudjelovalo i pet fokus grupa, po dvije grupe u Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji i jedna u Ličko-senjskoj županiji. Veličina pojedine fokus grupe bila je između šest i deset sudionika. Činili su ih predstavnici ravnatelja, stručnih suradnika, vijeća roditelja, učitelja mentora i savjetnika. Metoda fokus grupa korištena je kako bi sudionici s različitih aspekata pridonijeli kritičkom analiziranju i vrednovanju dosadašnjih aktivnosti u području učiteljeva samovrednovanja i vrednovanja. Za očekivati je bilo da će njihova mišljenja, uvjerenja pa i emocionalne reakcije, proizašle iz poticajne rasprave u fokus grupi, pridonijeti izvođenju kvalitetnih zaključaka i anticipiranju prijedloga za kreiranje optimalnog metodološkog predloška za poboljšanje kvalitete učiteljeva samovrednovanja. Također i podupiranju generalizacija izvedenih kvantitativnim metodološkim postupcima ili pak problematiziranju i otvaranju nove rasprave o istoj temi. Vodstvo škole u usporedbi s učiteljima razredne i učiteljima predmetne nastave procjenjuje da primjereni i objektivni pokazatelji kvalitete nastave i učiteljeve kompetentnosti bitnije pridonose korištenju rezultata samovrednovanja učitelja za poboljšanje učiteljeve kompetentnosti. Učitelji predmetne nastave se u odnosu na vodstvo manje slažu s tvrdnjom da se u dosadašnjem samovrednovanju učitelj koristio rezultatima vrednovanja učitelja od strane drugih subjekata: učitelja, učenika, stručnih suradnika, ravnatelja. Također, vodstvo škole u većoj mjeri smatra da je dosadašnje samovrednovanje učitelja uključivalo podatke vanjskog (izvanškolskog) vrednovanja (od strane savjetnika, inspektora, timova za vanjsko vrednovanje…) nego što to misle učitelji razredne nastave. U razgovoru u fokus grupama ta je razlika također dolazila do izražaja. U većini škola ispitanici su isticali kako učitelji rijetko razmjenjuju informacije o kvaliteti nastave te kako nije uobičajen dolazak učitelja jednih drugima na sat u cilju praćenja nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)