Pregled bibliografske jedinice broj: 1076650
Stvaralačka nastava književnosti (2. dio)
Stvaralačka nastava književnosti (2. dio) // Vaspitanje i obrazovanje: časopis za pedagošku teoriju i praksu, XLV (2020), 2; 27-41 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1076650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stvaralačka nastava književnosti (2. dio)
(Creative literature teaching (Part 2))
Autori
Vuka, Maja ; Marijanović, Josipa ; Sabljić, Jakov
Izvornik
Vaspitanje i obrazovanje: časopis za pedagošku teoriju i praksu (0350-1094) XLV
(2020), 2;
27-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
stvaralačka nastava, stvaralačke metode/aktivnosti, istraživanje stvaralačke nastave, učenje stvaranjem, kreativnim radom i igrom
(creative teaching, creative methods/activities, researching creative teaching, learning by creating, creative work and play)
Sažetak
Nastavnik učenicima treba omogućiti drugačiji pristup književnom djelom od uobičajene interpretacije, prije svega organiziranjem različitih kreativnih aktivnosti kojima se kod učenika povećava motivacija za čitanje, razvija se znatiželja te je učenik anagažiraniji za čitanje, pisanje, slušanje i stvaranje. Velika je uloga nastavnika u organiziranju stvaralačke nastave u kojoj nastavnik učenika potiče, animira, daje mu upute, objašnjava aktivnosti i metode te zapravo mentorira rad učenika. U članku se opisuju različite stvaralačke metode i aktivnosti kojima se omogućuje odmak od formalizirane analitičke nastave književnosti, a učenici primjenom opisanih metoda (izrada FB profila književnoga lika, organiziranje talk showa s likovima iz djela, izrada kocaka s motivima iz djela, književna čajanka i mnoge druge) u ostvarenju određenih nastavnih tema mnogo bolje ulaze u svijet mašte te u stanju fantazijske uživljenosti djelotvornije shvaćaju uzročno-posljedične veze unutar djela i njegove druge elemente. Osim toga primjenom igre, stvaralaštva, timske suradnje i drugih inspirativnih aktivnosti izbjegava se površno i formalizirano razumijevanje pročitanoga sadržaja. Anketni upitnici koje su učenici ispunjavali nakon sati s dominantno stvaralačkom nastavom sumarno otkrivaju njihovu uspješnost u realizaciji ishoda sata, djelotvornost u osvježivanju metodičkoga rada po načelu zanimljivosti i poticajnost stvaralačke nastave aktiviranjem svih učenika bez obzira na njihovu dotadašnju čitateljsku kulturu i interese te se tako povećava intrizična motivacija učenika za sadržaje u okviru nastave književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost