Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1076467

Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo


Puškar, Iva
Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1076467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo
(The Rhetorical and Stylistic Analysis of Modern Beer Advertising in Croatia)

Autori
Puškar, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
09.09

Godina
2019

Stranica
87

Mentor
Košćak, Nikola ; Kišiček, Gabrijela

Ključne riječi
retorika, stilistika, metode uvjeravanja, reklame za pivo
(rhetoric, stylistics, modes of persuasion, beer advertisements)

Sažetak
Ovaj rad proučava retorička i stilistička sredstva uvjeravanja koja se javljaju u hrvatskim suvremenim reklamama za pivo. Najprije se teorijski govori o retorici i stilistici, o njihovoj važnosti u društvu te o sredstvima uvjeravanja kojima se koriste. Reklame najpoznatijih brendova kao što su Ožujsko pivo, Karlovačko pivo te Laško Zlatorog s retoričke strane bivaju analizirane metodama uvjeravanja poznatima još od antike (od Aristotela), a to su etos, patos i logos, kojima suvremeni retoričari pridružuju i kairos. Iz stilističke perspektive reklame navedenih brendova promatrane su s obzirom na stilske figure i funkcionalne stilove koji se u njima pojavljuju. Cilj rada je utvrditi koje retoričke taktike koriste navedeni brendovi u svojim reklamama, odnosno kojim se stilskim figurama i stilovima služe. Rezultati analize pokazuju da reklame za Ožujsko pivo uglavnom ciljaju na patos, koji se javlja u kombinaciji s kairosom, reklame za Karlovačko pivo pretežno uvjeravaju etosom, kojemu se mogu priključiti patos i kairos, a u reklamama za Laško Zlatorog prevlast u uvjeravanju ima etos, gdjekad u kombinaciji s kairosom. Iz stilističke perspektive situacija nije tako predvidljiva, javljaju se različite stilske figure poput metafore, gradacije, simbola, ponavljanja i sl. kako bi se čim više obogatio reklamni diskurs, a od funkcionalnih stilova dominira razgovorni stil.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gabrijela Kišiček (mentor)

Avatar Url Nikola Košćak (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Puškar, Iva
Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Puškar, I. (2019) 'Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pu\v{s}kar, Iva}, year = {2019}, pages = {87}, keywords = {retorika, stilistika, metode uvjeravanja, reklame za pivo}, title = {Retori\v{c}ka i stilisti\v{c}ka analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo}, keyword = {retorika, stilistika, metode uvjeravanja, reklame za pivo}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pu\v{s}kar, Iva}, year = {2019}, pages = {87}, keywords = {rhetoric, stylistics, modes of persuasion, beer advertisements}, title = {The Rhetorical and Stylistic Analysis of Modern Beer Advertising in Croatia}, keyword = {rhetoric, stylistics, modes of persuasion, beer advertisements}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font