Pregled bibliografske jedinice broj: 1076467
Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo
Retorička i stilistička analiza hrvatskih suvremenih reklama za pivo, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1076467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Retorička i stilistička analiza hrvatskih
suvremenih reklama za pivo
(The Rhetorical and Stylistic Analysis of Modern
Beer Advertising in Croatia)
Autori
Puškar, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.09
Godina
2019
Stranica
87
Mentor
Košćak, Nikola ; Kišiček, Gabrijela
Ključne riječi
retorika, stilistika, metode uvjeravanja, reklame za pivo
(rhetoric, stylistics, modes of persuasion, beer advertisements)
Sažetak
Ovaj rad proučava retorička i stilistička sredstva uvjeravanja koja se javljaju u hrvatskim suvremenim reklamama za pivo. Najprije se teorijski govori o retorici i stilistici, o njihovoj važnosti u društvu te o sredstvima uvjeravanja kojima se koriste. Reklame najpoznatijih brendova kao što su Ožujsko pivo, Karlovačko pivo te Laško Zlatorog s retoričke strane bivaju analizirane metodama uvjeravanja poznatima još od antike (od Aristotela), a to su etos, patos i logos, kojima suvremeni retoričari pridružuju i kairos. Iz stilističke perspektive reklame navedenih brendova promatrane su s obzirom na stilske figure i funkcionalne stilove koji se u njima pojavljuju. Cilj rada je utvrditi koje retoričke taktike koriste navedeni brendovi u svojim reklamama, odnosno kojim se stilskim figurama i stilovima služe. Rezultati analize pokazuju da reklame za Ožujsko pivo uglavnom ciljaju na patos, koji se javlja u kombinaciji s kairosom, reklame za Karlovačko pivo pretežno uvjeravaju etosom, kojemu se mogu priključiti patos i kairos, a u reklamama za Laško Zlatorog prevlast u uvjeravanju ima etos, gdjekad u kombinaciji s kairosom. Iz stilističke perspektive situacija nije tako predvidljiva, javljaju se različite stilske figure poput metafore, gradacije, simbola, ponavljanja i sl. kako bi se čim više obogatio reklamni diskurs, a od funkcionalnih stilova dominira razgovorni stil.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb