Pregled bibliografske jedinice broj: 1075368
Učim od doma: školovanje u vrijeme pandemije COVID- 19 bolesti
Učim od doma: školovanje u vrijeme pandemije COVID- 19 bolesti // Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb : Bjelovar: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element, 2020. str. 7-25
CROSBI ID: 1075368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učim od doma: školovanje u vrijeme pandemije COVID-
19 bolesti
(Learning from Home: Schooling in the Time of
Pandemic)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element
Grad
Zagreb : Bjelovar
Godina
2020
Raspon stranica
7-25
ISBN
978-953-197-688-6
Ključne riječi
nastava na daljinu ; obrazovanje na daljinu ; pandemija COVID-19 bolesti ; virtualne škole
(COVID-19 pandemic ; distance education ; distance teaching and learning ; virtual schools)
Sažetak
Školovanje u vrijeme pandemije COVID-19 bolesti u većini zemalja svijeta provodi se obrazovanjem na daljinu. U razmatranju primjenjivosti obrazovanja na daljinu na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini istraživači su usmjereni na prilagođavanje postojećih teorija obrazovanja na daljinu izvorno nastalih u okviru tercijarnog obrazovanja. Dominantni teorijski okviri mogu pomoći istraživanju virtualnog učenja i poučavanja, njihova primjenjivost u osnovnoškolskim i srednjoškolskim uvjetima je ograničena zbog stupnja podrške koju mlađi učenici trebaju i dileme o mogućim razinama razvoja samostalnosti i samousmjerenosti kod učenika osnovnih i srednjih škola potrebnima za učenje na daljinu. U nastavi na daljinu dodatna podrška može doći od učitelja, ali često dolazi i od roditelja ili drugih odraslih osoba u djetetovom neposrednom okruženju, što strukturalno mijenja elemente dominantnih teorijskih okvira. Prepoznamo li samostalnost i samousmjeravanje kao razvojne karakteristike uvjetovane okruženjem u kojem se učenik školuje, moguće je očekivati pomake u razinama samostalnosti i samousmjeravanja učenika. Ipak, da bi do navedenog pomaka došlo, u značajnoj mjeri nužne su kompetencije učitelja za provedbu odgovarajućih oblika nastave na daljinu. Bez obzira na istraživačka i teorijska propitivanja, važno je naglasiti da je organizacija i provedba nastave na daljinu na svim razinama školstva, koja je pokrenuta u prvoj polovini 2020. godine, bila u danim uvjetima najbolji mogući način osiguranja prava na školovanje. Također, uvođenje nastave na daljinu u vrijeme pandemije dovelo je do prepoznavanja područja i važnosti takve vrste obrazovanja za učenike, studente, učitelje, roditelje i društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija