Pregled bibliografske jedinice broj: 1073932
Profesionalna etika i integritet struke
Profesionalna etika i integritet struke // Zbornik radova druge međunarodne znanstveno stručne konferencije: „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 304-315 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1073932 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalna etika i integritet struke
(Professional Ethics and Integrity of the
Profession)
Autori
Kiss, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova druge međunarodne znanstveno stručne konferencije: „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“
/ Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 304-315
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
etika u pedagogiji, integritet znanosti i struke, ljudska prava i dostojanstvo, profesionalna kultura
(ethics in pedagogy, integrity of science and profession, human rights and dignity, professional culture)
Sažetak
Profesionalna kultura svakog pojedinca u prvom redu podrazumijeva skup osnovnih principa etičnosti, a u područjima u kojima se izravno radi s ljudima postoji potreba većeg angaţmana i stalnog promišljanja u svrhu prevencije nanošenja štete drugoj osobi. U skladu s tim, etika pedagoških istraţivanja odnosi se na profesionalno i odgovorno istraţivačko ponašanje koje svoju svrhu nalazi upravo u odgoju, a temelji se na poštivanju ljudskih prava i dostojanstva osobe. Obuhvaća njihovo promišljanje, analizu i izvedbu, u cilju kontinuirane teţnje promicanju integriteta znanosti i struke. Etika pedagoških istraţivanja zahtjeva i posebne mjere zaštite sudionika koje su i osnovni preduvjet njihove provedbe, posebno kada se radi o najosjetljivijem dijelu stanovništva - djeci. Cilj ovog rada je opisati trenutno aktualne mjere i napraviti osvrt na njihovu opravdanost i svrhu, ali i učestalost i kvalitetu provoĎenja. U obzir je uzeta činjenica da se etika u pedagogiji odnosi na obveze svake osobe koja ima doticaj s odgojem, bilo da u njemu radi i/ili ga znanstveno proučava. Šire gledano, radi se o ogromnom broju ljudi, jer njene temeljne postavke ne obuhvaćaju samo zaposlene u odgojno obrazovnom sustavu, već i sve one koji imaju obvezu i privilegiju sudjelovati u nečijem odrastanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Irena Kiss
(autor)