Pregled bibliografske jedinice broj: 1073689
Kakve udžbenike žele učitelji?
Kakve udžbenike žele učitelji? // Zbornik sažetaka radova VII. kongres nastavnika matematike / Milin Šipuš, Željka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2016. str. 166-166 (predavanje, recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1073689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kakve udžbenike žele učitelji?
(What textbooks do teachers want?)
Autori
Vidić, Tomislava ; Smetko, Snježana ; Pintar, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka radova VII. kongres nastavnika matematike
/ Milin Šipuš, Željka - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2016, 166-166
ISBN
978-953-6862-27-6
Skup
Sedmi kongres nastavnika matematike
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.06.2016. - 01.07.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
matematika, osnovna škola, udžbenici, učitelji razredne nastave
(mathematics, elementary school, textbooks, primary education teachers)
Sažetak
Posljednjih nekoliko desetljeća brojna istraživanja pokušavaju doznati kakvo je konceptualno razumijevanje matematike kod učenika te koliko su vješti u područjima matematičkog mišljenja, zaključivanja i rješavanja matematičkih problema. Henningsen i Stein (1997) smatraju kako je važno da učenici često sudjeluju u dinamičnim matematičkim aktivnostima utemeljenim na kvalitetnim, raznolikim zadacima. Razumljivo je da takve aktivnosti ovise o matematičkim udžbenicima i pomoćnim nastavnim sredstvima. Veliko istraživanje TIMSS-a koje je uključivalo sveobuhvatnu analizu matematičkih kurikula i udžbenika iz 50 zemalja, pokazalo je da je udžbenik najvažniji izvor znanja za učenike te da nastavni proces u velikoj mjeri ovisi upravo o kvaliteti udžbenika. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati mišljenje učitelja razredne nastave o kvaliteti matematičkih udžbenika u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je ukupno je sudjelovalo 247 učitelja razredne nastave. Učitelji su procjenjivali tvrdnje koje su se odnosile na: važnost udžbenika u nastavnom procesu, kvalitetu udžbenika (izgled, opremljenost), količinu, raznovrsnost i složenost zadataka te metodički postupak. Isto tako, učitelji su procjenjivali koliko su zadovoljni sa sadašnjim načinom izbora udžbenika te koji su elementi udžbenika za njih najvažniji prilikom odlučivanja za pojedini udžbenik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija