Pregled bibliografske jedinice broj: 1073198
Roditelji u poticanju dječaka na čitanje
Roditelji u poticanju dječaka na čitanje // Transnational "Boys reading" Conference / Batarelo Kokić, Ivana ; Bubić, Andreja ; Kokić, Tonći ; Mandarić Vukušić, Anita (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020. str. 13-27 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1073198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditelji u poticanju dječaka na čitanje
(Parents encouraging boys to read)
Autori
Mandarić Vukušić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
ISBN
978-953-352-032-2
Skup
Transnational "Boys reading" Conference
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 03.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitalačke vještine ; rana adolescentska dob ; suradnja ; učitelji
(cooperation, early adolescence, reading skills, teachers)
Sažetak
U kontekstu cjeloživotnog učenja jednom od ključnih kompetencija prepoznaje se jezična kompetencija. Razvoj vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja potreban je za razvoj sposobnosti komunikacije u različitim životnim situacijama. Razvoj komunikacijskih sposobnosti usko je povezan s razvojem čitalačkih vještina koji počinje od prvog susreta djeteta s knjigom. Nedavna istraživanja znanja i vještina osnovnoškolske djece pokazuju da dječaci postižu znatno niže rezultate u testovima čitalačke pismenosti od djevojčica. Osim što velik utjecaj na razvoj čitalačkih vještina dječaka imaju odgojno-obrazovne ustanove, značajnim čimbenikom navode se roditelji. U ovom radu poseban interes stavit će se na obiteljski kontekst, odnosno na roditelje koji svojim primjerom pružaju model djetetu, a intervencijama mogu privlačiti ili odbijati dijete od čitanja. Nadalje, uputit će se na važnost učitelja koji bi zbog svojih pedagoških kompetencija mogli pružiti podršku roditeljima u poticanju čitalačkih vještina njihovih dječaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
2014-1-HR01-KA200-007171
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Anita Mandarić Vukušić
(autor)