Pregled bibliografske jedinice broj: 1072961
Europski fokus na kreativne industrije: prednosti i nedostatci
Europski fokus na kreativne industrije: prednosti i nedostatci // VIII. MEĐUNARODNI NAUČNI SKUP EVROPSKE I EVROAZIJSKE INTEGRACIJE - prednosti i nedostatci / Fazlović , Albina (ur.).
Brčko: Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2020. str. 303-317 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1072961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europski fokus na kreativne industrije: prednosti
i nedostatci
(European focus on creative industries: advantages
and disadvantages)
Autori
Borić Cvenić Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
VIII. MEĐUNARODNI NAUČNI SKUP EVROPSKE I EVROAZIJSKE INTEGRACIJE - prednosti i nedostatci
/ Fazlović , Albina - Brčko : Evropski univerzitet Brčko Distrikt, 2020, 303-317
ISBN
978-99955-99-53-9
Skup
8. međunarodni naučni skup Evropske i evroazijske integracije - prednosti i nedostaci
Mjesto i datum
Brčko, Bosna i Hercegovina, 26.06.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Baština ; Digitalizacija ; Ekonomski utjecaj ; Kreativne industrije ; Kvaliteta života
(heritage ; digitalisation ; economic impact ; creative industries ; quality of life)
Sažetak
Osim što su jedne od najbrže rastućih industrija, kreativne industrije zapošljavaju i najveći broj ljudi o čemu svjedoči i podatak da je čak 3, 3% radnog stanovništva u Europskoj uniji zaposleno upravo u sektoru kulturnih i kreativnih industrija, odnosno oko 7, 1 milijuna ljudi. Prema podatcima iz studije Mapiranje kreativnih i kulturnih industrija u Republici Hrvatskoj, sektor kreativnih i kulturnih industrija ostvario je 4, 6 milijardi kuna dodane vrijednosti. Bit kreativnih industrija je u prenošenju ideja, zamisli i iskustava publici, ali isto tako i u proizvodnji, distribuciji i potrošnji kulturno-kreativnih proizvoda. Kulturne i kreativne industrije slijede brz razvoj informacijsko- komunikacijskih tehnologija te njihov utjecaj na globalizaciju kulturne i kreativne proizvodnje i potrošnje. Prema Hartleyu, kreativne industrije nastaju iz konceptualne i praktične konvergencije umjetnosti i kulturnih industrija (masovne proizvodnje simboličkih sadržaja) u kontekstu novih tehnologija i nove ekonomije znanja, a u korist novoga interaktivnog građanina – potrošača. Kreativnost vodi kulturalizaciji ekonomskog života, ekspanziji kulturnih industrija i rekonceptualizaciji proizvodnje, potrošnje i uopće vrijednosti koje kontekstualiziraju život suvremenog čovjeka. U radu su definirana pojmovna određenja kulturnih i kreativnih industrija, dan je pregled stanja kreativnih industrija u Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj te se detaljno analiziraju odabrani sektori kulturnih i kreativnih industrija (knjižnična djelatnost s posebnim naglaskom na knjige, izvedbene odnosno scenske umjetnosti, televizija, filmska industrija, industrija video igara, vizualna umjetnost i oglašavanje) s naglascima na trenutačno stanje te njihove budućnosti i perspektive u Europskoj uniji. Cilj je rada utvrditi ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na poboljšanje kvalitete života te mogućnosti korištenja europskih fondova, ali i potaknuti ideju da se, unutar kulturnih i kreativnih industrija, intenzivira suvremena kulturna proizvodnja i digitalna razmjena kulturne baštine i kreativnih proizvoda između Republike Hrvatske, Europske unije i azijskih država.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Marta Borić Cvenić
(autor)