Pregled bibliografske jedinice broj: 1072722
Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave
Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave // Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave / Omeljčenko, Svitlana (ur.).
Horlivka: Donbas State Pedagogical University, 2019. str. 29-45
CROSBI ID: 1072722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eksperimentalnost (nacrti i metode) u
istraživanjima
nastave
(Experimentality (Designs and Methods) in Teaching
Researches)
Autori
Leburić, Anči
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Eksperimentalnost (nacrti i metode) u istraživanjima nastave
Urednik/ci
Omeljčenko, Svitlana
Izdavač
Donbas State Pedagogical University
Grad
Horlivka
Godina
2019
Raspon stranica
29-45
ISBN
978-617-7780-11-2
Ključne riječi
eksperimentalnost ; društvena istraživanja ; nastava ; osuvremenjivanje pedagoških istraživačkih pristupa
(experimentality ; social research ; teaching ; modernizing pedagogical research approaches)
Sažetak
U tekstu autorica raspravlja o eksperimentalnim nacrtima u empirijskim istraživanjima nastave, smatrajuci ih najkorištenijima, pogotovo u drugoj polovini 20. st. kada su npr. anketna i slična kvantitativna istraživanja bila najzastupljenija u podrucju drustvenih i narocito edukativnih znanosti. Premda neki autori/-ce ističu pošast anketomanije u tim razdobljima, Leburic istice značaj takvih i sličnih metodoloških pristupa u istraživanjima nastave, kao i drugih pedagoških dimenzija ili aspekata. Kako je nastava vrlo kompleksan drustveni fenomen, eksperimentalni nacrti omogucuju istrazivacima da promatraju nastavu kao društveni fenomen bogat nizom procesa i odnosa, koji se ispituju pod točno određenim uvjetima, koji dopuštaju da se prati tijek pojave i da se ona svaki put uz ponavljanje tih uvjeta ponovno izazove. Tu je riječ o svojevrsnom „kontroliranom promatranju“ nastavnih fenomena, pri čemu se provjeravaju određene teorijske teze, zakoni, postavke i sl. U tekstu se razmatraju razlicite definicije eksperimentalnosti, kao i nedostaci eksperimentalnih pristupa u istraživanjima nastave, te koristenje eksperimenta kao istraživačke metode. Naime, istrazujuci nastavu javljaju se brojne poteskoce zbog njenih obilježja kao što su obim, neponovljivost većine oblika njenoga društvenog života, složenost i integritet. Kako bi priblizila znacaj i ulogu eksperimentalnosti, autorica razmatra uvjete njenoga korištenja u razlicitim istraživačkim situacijama. Konacno, Leburic zakljucuje da su potrebna intenziviranja metodoloških rasprava o ovakvim temama, jer se to čini posebno značajnim i relevantnim kada su u pitanju suvremenija istraživanja nastave, njihovo metodološko osuvremenjivanje i prilagođavanje istraživačkoga dizajna specifičnostima moderne nastave koja nastoji intenzivnije usklađivati svoje sastavne dijelove i aspekte koje je moguće vrednovati i objektivnije evaluirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)