Pregled bibliografske jedinice broj: 1071446
Snimanje odgojno-obrazovnog stanja u odjelu sociometrijskim postupkom pred početak planiranja odgojno-obrazovnog rada
Snimanje odgojno-obrazovnog stanja u odjelu sociometrijskim postupkom pred početak planiranja odgojno-obrazovnog rada // 6. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije: Prema kvalitetnoj školi
Split, Hrvatska, 2008. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1071446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Snimanje odgojno-obrazovnog stanja u odjelu
sociometrijskim postupkom pred početak planiranja
odgojno-obrazovnog rada
(Recording of the educational situation in the
clasroom by sociometric procedure before the
beginning of the educational planning)
Autori
Kovačević, Milijana ; Runtić, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
6. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije: Prema kvalitetnoj školi
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.04.2008. - 25.04.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
međuvršnjački odnosi, planiranje, sociometrijski status, učenici
(peer relationships, planning, sociometric status, pupils)
Sažetak
Metoda sociometrije u odgoju i obrazovanju omogućuje procjenu položaja pojedinca u razrednome odjelu, procjenu dječjih socijalnih odnosa i otkrivanje grupne dinamike. Uvođenje HNOS-a i primjena novih metoda u nastavi aktualiziraju njezinu važnost jer sociometrija omogućuje bolje uvide u učeničke odnose u razrednome odjelu i time pomaže u planiranju, programiranju i vrednovanju odgojno-obrazovnoga rada. Sociometrijsko ispitivanje za kriterije druženje, učenje i timski rad provedeno je u četiri razredna odjela (105 učenika) trećega razreda osnovne škole. Podatci dobiveni sociometrijskim upitnikom obrađeni su i prikazani sociomatricama, individualnim i grupnim sociometrijskim indeksima za svaki razredni odjel. Utvrđen je odnos između spolova i rang- lista osobina o kojima ovisi izbor. Za učitelje je iznimno važno utvrditi vođe, simpatije, antipatije i izoliranost kako bi odgojno djelovali, naročito kod izoliranih učenika, uzajamnog odbijanja i kod učenika s najmanjim indeksom socijalnog statusa. Prikazani su načini na koje učitelj na temelju dobivenih rezultata može za svaki kriterij unaprijediti međuvršnjačke odnose, odnose između djevojčica i dječaka i proces socijalizacije pojedinih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija