Pregled bibliografske jedinice broj: 1071106
Izgovor i opažanje glasova /ð/, /θ/ i /r/ kod učenika engleskoga jezika u osnovnoj školi
Izgovor i opažanje glasova /ð/, /θ/ i /r/ kod učenika engleskoga jezika u osnovnoj školi // Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Rijeka, Hrvatska: Zelina, 2017. str. 163-174 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1071106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izgovor i opažanje glasova /ð/, /θ/ i /r/ kod učenika engleskoga jezika u osnovnoj školi
(Production and recognition of /ð/, /θ/ and /r/ by primary school ESL students)
Autori
Kodrić Ivelić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
/ - : Zelina, 2017, 163-174
ISBN
978-953-7963-58-3
Skup
Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2016. - 14.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
sposobnost izgovora, sposobnost opažanja, fonetska korekcija, lingua franca
(production ability, recognition ability, phonetic correction, lingua franca)
Sažetak
Podučavanje engleskoga jezika u Hrvatskom školskom sustavu počinje u prvomu razredu osnovne škole, dakle od šeste ili sedme godine života djeteta, ukoliko ga se odabere kao prvi strani jezik. Međutim, djeca ne usvajaju jednakom brzinom i jednako kvalitetno strani jezik te često na fonološkoj razini prenose obilježja materinskog jezika. Cilj istraživačkog djelovanja bio je utvrditi mijenjanju li učenici engleske glasove /ð/, /θ/ i podvršnik /r/ hrvatskim /d/, /t/, /f/ te titrajnikom /r/ i u kojoj mjeri s obzirom na uzrast te ispitati porast sposobnosti izgovora i sposobnosti opažanja stranih glasova s godinama učenja. Početna je pretpostavka da se s godinama učenja uspješnost proizvodnje i opažanja stranih glasova povećava. Temeljna hipoteza je, nadalje, da učenici imaju veću sposobnost opažanja stranih glasova nego njihove proizvodnje. Provedeni su testovi zvukovne proizvodnje i prepoznavanja na 104 ispitanika, učenika od 1. do 8. razreda prigradske škole kojima engleski jezik predaje ista profesorica engleskoga jezika. Dobiveni rezultati potvrdili su pretpostavke i glavnu hipotezu te je također uočeno da je znatno veći postotak zamjene međuzubnog tjesnačnika /θ/ usnenozubnim tjesnačnikom /f/ nego desničkim zapornikom /t/. Problematika usvajanja pravilnog izgovora i zamjene istraživanih glasova pojavnost su u brojnim svjetskim jezicima, međutim, veliki utjecaj globalizacije i koncept engleskog jezika kao lingua franca, jezika međunarodne i međukulturalne komunikacije nužno dovode u pitanje korekciju izgovora i inzistiranje na usvajanju jedne standardne varijante izgovora. Rezultati ovog istraživanja pokazali su u kojim slučajevima je ispravljanje pogrešnoga izgovora nužno, a u kojima pak nije. Provedeno je i ispitivanje socio-kulturoloških čimbenika sredine u kojoj je istraživanje provedeno s ciljem utvrđivanja koliko izravna izloženost J2 izvan školskoga sustava utječe na uspješnost u izgovoru i opažanju stranih glasova te su dobiveni rezultati potvrdili da okružje gdje se roditelj(i) služe J2 i izloženost medijima na J2 utječu na razvitak boljeg izgovora. Rezultati ovoga rada potvrđuju teorije o usvajanju stranoga izgovora te mogu praktično biti iskorišteni u nastavi engleskoga jezika uz korištenje određenih internetskih alata i interaktivnih programa
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti