Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1071106

Izgovor i opažanje glasova /ð/, /θ/ i /r/ kod učenika engleskoga jezika u osnovnoj školi


Kodrić Ivelić, Ana
Izgovor i opažanje glasova /ð/, /θ/ i /r/ kod učenika engleskoga jezika u osnovnoj školi // Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Rijeka, Hrvatska: Zelina, 2017. str. 163-174 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1071106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izgovor i opažanje glasova /ð/, /θ/ i /r/ kod učenika engleskoga jezika u osnovnoj školi
(Production and recognition of /ð/, /θ/ and /r/ by primary school ESL students)

Autori
Kodrić Ivelić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / - : Zelina, 2017, 163-174

ISBN
978-953-7963-58-3

Skup
Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2016. - 14.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
sposobnost izgovora, sposobnost opažanja, fonetska korekcija, lingua franca
(production ability, recognition ability, phonetic correction, lingua franca)

Sažetak
Podučavanje engleskoga jezika u Hrvatskom školskom sustavu počinje u prvomu razredu osnovne škole, dakle od šeste ili sedme godine života djeteta, ukoliko ga se odabere kao prvi strani jezik. Međutim, djeca ne usvajaju jednakom brzinom i jednako kvalitetno strani jezik te često na fonološkoj razini prenose obilježja materinskog jezika. Cilj istraživačkog djelovanja bio je utvrditi mijenjanju li učenici engleske glasove /ð/, /θ/ i podvršnik /r/ hrvatskim /d/, /t/, /f/ te titrajnikom /r/ i u kojoj mjeri s obzirom na uzrast te ispitati porast sposobnosti izgovora i sposobnosti opažanja stranih glasova s godinama učenja. Početna je pretpostavka da se s godinama učenja uspješnost proizvodnje i opažanja stranih glasova povećava. Temeljna hipoteza je, nadalje, da učenici imaju veću sposobnost opažanja stranih glasova nego njihove proizvodnje. Provedeni su testovi zvukovne proizvodnje i prepoznavanja na 104 ispitanika, učenika od 1. do 8. razreda prigradske škole kojima engleski jezik predaje ista profesorica engleskoga jezika. Dobiveni rezultati potvrdili su pretpostavke i glavnu hipotezu te je također uočeno da je znatno veći postotak zamjene međuzubnog tjesnačnika /θ/ usnenozubnim tjesnačnikom /f/ nego desničkim zapornikom /t/. Problematika usvajanja pravilnog izgovora i zamjene istraživanih glasova pojavnost su u brojnim svjetskim jezicima, međutim, veliki utjecaj globalizacije i koncept engleskog jezika kao lingua franca, jezika međunarodne i međukulturalne komunikacije nužno dovode u pitanje korekciju izgovora i inzistiranje na usvajanju jedne standardne varijante izgovora. Rezultati ovog istraživanja pokazali su u kojim slučajevima je ispravljanje pogrešnoga izgovora nužno, a u kojima pak nije. Provedeno je i ispitivanje socio-kulturoloških čimbenika sredine u kojoj je istraživanje provedeno s ciljem utvrđivanja koliko izravna izloženost J2 izvan školskoga sustava utječe na uspješnost u izgovoru i opažanju stranih glasova te su dobiveni rezultati potvrdili da okružje gdje se roditelj(i) služe J2 i izloženost medijima na J2 utječu na razvitak boljeg izgovora. Rezultati ovoga rada potvrđuju teorije o usvajanju stranoga izgovora te mogu praktično biti iskorišteni u nastavi engleskoga jezika uz korištenje određenih internetskih alata i interaktivnih programa

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ana Kodrić Ivelić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kodrić Ivelić, Ana
Izgovor i opažanje glasova /ð/, /θ/ i /r/ kod učenika engleskoga jezika u osnovnoj školi // Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Rijeka, Hrvatska: Zelina, 2017. str. 163-174 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kodrić Ivelić, A. (2017) Izgovor i opažanje glasova /ð/, /θ/ i /r/ kod učenika engleskoga jezika u osnovnoj školi. U: Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku.
@article{article, author = {Kodri\'{c} Iveli\'{c}, Ana}, year = {2017}, pages = {163-174}, keywords = {sposobnost izgovora, sposobnost opa\v{z}anja, fonetska korekcija, lingua franca}, isbn = {978-953-7963-58-3}, title = {Izgovor i opa\v{z}anje glasova /\dh/, /θ/ i /r/ kod u\v{c}enika engleskoga jezika u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {sposobnost izgovora, sposobnost opa\v{z}anja, fonetska korekcija, lingua franca}, publisher = {Zelina}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kodri\'{c} Iveli\'{c}, Ana}, year = {2017}, pages = {163-174}, keywords = {production ability, recognition ability, phonetic correction, lingua franca}, isbn = {978-953-7963-58-3}, title = {Production and recognition of /\dh/, /θ/ and /r/ by primary school ESL students}, keyword = {production ability, recognition ability, phonetic correction, lingua franca}, publisher = {Zelina}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font