Pregled bibliografske jedinice broj: 1070673
Suvremene kurikulumske polemike
Suvremene kurikulumske polemike // Zbornik sveučilišta Libertas, 4 (2019), 4; 203-218 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1070673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremene kurikulumske polemike
(Contemporary curriculum polemic)
Autori
Pavičić Vukičević, Jelena
Izvornik
Zbornik sveučilišta Libertas (2584-5055) 4
(2019), 4;
203-218
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum ; kurikulumske ideologije ; vrijednosti ; sastavnice kurikuluma ; modeli konstrukcije kurikuluma ; izrađivači kurikuluma
(curriculum ; curriculum ideologies ; values ; curriculum constituents ; curriculum elaboration models ; curriculum designers)
Sažetak
Kurikulum je jedan od ključnih odgojno-obrazovnih koncepata 20. i 21. stoljeća kojeg zbog njegove kompleksnosti i višedimenzionalnosti nazivamo i ukupnom filozofijom odgojno-obrazovnog procesa. Obrazovne politike važan su segment nacionalnog identiteta i nacionalne suverenosti pa su pitanja vezana uz kurikulum kao temeljni dokument odgojno-obrazovnog sustava često polemičke naravi i izazivaju raspravu znanstvene i stručne javnosti, ali i svih ostalih dionika u društvu. Kako bi takva legitimna rasprava bila što kvalitetnija i urodila barem minimalnim konsenzusom, nužno je odgovoriti na ključna pitanja o terminološkom određenju pojma kurikulum, aksiološkoj dimenziji kurikuluma, njegovim sastavnicama i konstrukciji kurikuluma te dionicima njegove izrade. Rasprava utemeljena na suvremenim znanstvenim i stručnim spoznajama uvelike može pomoći u konstruktivnoj javnoj raspravi o budućim modelima razvoja odgojno-obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj, realno i legitimno postavljenim zahtjevima za promjene unutar sustava, kao i za razvoj kurikuluma na suvremenim principima njegove konstrukcije, implementacije i evaluacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- HRČAK - Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske