Pregled bibliografske jedinice broj: 1070426
Utjecaj združene pažnje na jezične sposobnosti prije i poslije rječničkog brzaca
Utjecaj združene pažnje na jezične sposobnosti prije i poslije rječničkog brzaca // Specijalna edukacija i rehabilitacija danas
Beograd, Srbija, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1070426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj združene pažnje na jezične sposobnosti
prije i poslije rječničkog brzaca
(CORRELATION BETWEEN JOINT ATTENTION AND LANGUAGE
DEVELOPMENT BEFORE AND AFTER VOCABULARY SPURT)
Autori
Rosandić, Monika ; Šimleša, Sanja ; Ivšac Pavliša, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Specijalna edukacija i rehabilitacija danas
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.10.2019. - 26.10.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
joint attention ; expressive vocabulary ; receptive vocabulary
Sažetak
Združena pažnja, sposobnost koordiniranja vizualne pažnje između dviju osoba i predmeta ili događaja, razvija se intenzivno u dobi od 9 do 18 mjeseci. Prema saznanjima iz literature, epizode združene pažnje podupiru usvajanje ranog rječnika te imaju veću ulogu u usvajanju prvih riječi u odnosu na kasniji razvoj rječnika, kada počinju dominirati druge strategije za proširivanje rječnika. Poznato je da se obilježja združene bitno mijenjaju kada djeca usvoje 50 riječi ekspresivnog rječnika. Ta se točka razvoja smatra signalom da se proces učenja riječi počinje ubrzavati te da dvogodišnje dijete nije „late talker“. Iako se sastavnice združene pažnje dovode u vezu s jezičnim vještinama, nedovoljno je istraženo koji oblici njihova ostvarivanja su u najvećoj mjeri povezani s jezičnim razvojem. Također, nije razjašnjeno što se sa združenom pažnjom događa nakon ulaska u fazu leksičkog brzaca. Cilj je ovoga rada ispitati povezanost tipova združivanja pažnje i pripadajućih oblika s receptivnim i ekspresivnim rječnikom te definirati razlike u povezanosti vještina združene pažnje s jezičnim razvojem u razdoblju prije i poslije leksičkog brzaca. Ispitivanje će se provesti sa dvadesetero djece urednog razvoja u dobi od 12 do 24 mjeseci. Od toga će se polovica djece (N=10) nalaziti u razdoblju jezičnog usvajanja prije leksičkog brzaca, a polovica (N=10) će fazu leksičkog brzaca proći. Vještine združene pažnje opažat će se pomoću videosnimke polustrukturirane igre djeteta i roditelja. Dobiveni rezultati analizirat će se neparametrijskim statističkim metodama, a tumačit će se iz perspektive socijalno- pragmatičkih teorija razvoja združene pažnje i jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb