Pregled bibliografske jedinice broj: 1069735
Zanimanja roditelja i STEM profesionalni interesi srednjoškolaca
Zanimanja roditelja i STEM profesionalni interesi srednjoškolaca // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 29 (2020), 2; 309-328 doi:10.5559/di.29.2.07 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1069735 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zanimanja roditelja i STEM profesionalni interesi
srednjoškolaca
(Parents' occupations and STEM vocational interests
of high school students)
Autori
Šimunović, Mara ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 29
(2020), 2;
309-328
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
STEM ; roditeljski utjecaji ; adolescenti ; profesionalni interesi
(STEM ; parental influences ; adolescents ; vocational interests)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri zanimanja roditelja mogu odrediti STEM profesionalne interese učenika završnih razreda srednje škole. U uzorak je uključeno 463 srednjoškolaca (33 % mladića), koji su putem većeg online istraživanja pružili podatke o zanimanju svojih roditelja te ispunili upitnik profesionalnih interesa (PGI-S). Kao mjere interesa prema STEM području uzete su PGI skale Elektrotehnika, Mehanika i instalacije, Prirodopis te orijentacija prema polu Stvari na dimenziji interesa Ljudi – Stvari. Zanimanja roditelja kodirana su u kategorije STEM i ne- STEM zanimanja. Rezultati upućuju na znatno izraženije STEM interese kod mladića, osim interesa za prirodopis, gdje spolne razlike nisu pronađene. Pronađeni su mali efekti očeva zanimanja na skali orijentacije prema Stvarima i skalama Elektrotehnike te Mehanike i instalacija. Analiza interakcija majčina i očeva zanimanja pokazala je da je na određenim skalama interesa pozitivan učinak očeva STEM zanimanja prisutan samo ako je i majka STEM zanimanja. Učinci roditeljskih zanimanja na interese učenika nisu se razlikovali za mladiće i djevojke. Rezultati upućuju na značenje roditeljskoga STEM zanimanja kao oblika STEM kapitala, važnost ispitivanja utjecaja obaju roditelja te razlikovnost učeničkih STEM interesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-1229 - Profesionalni razvoj tijekom adolescencije: Razvoj i provjera Modela tranzicije karijere u adolescenciji (VDAACTM) (Šverko, Iva, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus