Pregled bibliografske jedinice broj: 1069508
Odnos fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja
Odnos fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora : 55 godina SUVAG-a : znanstveno-stručna monografija : u povodu 55. obljetnice Poliklinike SUVAG i 20. godišnjice Centra za umjetnu pužnicu / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2018. str. 198-206 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1069508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos fonološkog kodiranja s mjerama
kognitivnog učinka kod djece sa
specifičnim teškoćama čitanja
(Relationship of phonological processing
with measures of cognitive performance in
children with specific reading
difficulties)
Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja ; Kolundžić, Zdravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora : 55 godina SUVAG-a : znanstveno-stručna monografija : u povodu 55. obljetnice Poliklinike SUVAG i 20. godišnjice Centra za umjetnu pužnicu
/ Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2018, 198-206
ISBN
978-953-7948-04-7
Skup
9. međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
fonološko kodiranje ; fonološko pamćenje ; kognitivni učinak
(phonological coding ; phonological memory ; cognitive performance)
Sažetak
Razumijevanje specifičnih teškoća čitanja istraživano je kroz brojne studije kojima je cilj rasvjetljivanje procesa u pozadini čitanja koji dovode do odstupanja u razvoju ove složene vještine. Fonološka svjesnost, fonološko imenovanje i fonološko pamćenje smatraju se važnim kognitivnim procesima odgovornim za prepoznavanje riječi. S druge strane, veliki broj istraživanja usmjeren je i na proučavanje učinka vizualnih sposobnosti na proces prepoznavanja riječi. Cilj ovog istraživanja usmjeren je i na proučavanje učinka vizualnih sposobnosti na proces prepoznavanja riječi. Cilj ovog istraživanja bio je odrediti odnos između zadataka fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama učenja. Istraživanjem je obuhvaćeno 23 djece u dobi od 7 g. i 6 mj. do 11 g. i 11 mj. s dijagnozom specifičnih teškoća učenja, urednih intelektualnih sposobnosti i bez drugih teškoća (uredan neurološki i audiološki status). Fonološko procesiranje mjereno je putem serije ispitnih zadataka koji se sastoje od prepoznavanja niza grafema te serijom riječi (Mottier lista, pseudoriječi). Mjere kognitivnog učinka operacionalizirane su putem verbalnih i neverbalnih subskala Wechlerovog testa inteligencije za djecu. Utvrđeno je da je točnost fonološkog kodiranja u najvećoj mjeri povezana s neverbalnim subtestom u čijoj se podlozi nalazi misaona i perceptivna organizacija (sastavljanje predmeta), dok je brzina u najvećoj mjeri bila povezana s neverbalnim subtestom u čijoj pozadini se nalazi vizuomotorička koordinacija i brzina mentalne reakcije (šifriranje). Brzina fonološkog kodiranja bila je u visokoj povezanosti s rasponom fonološkog pamćenja, a fonološko pamćenje u najvećoj je mjeri bilo određeno pamćenjem niza brojeva kao mjerom kognitivnog učinka. Dobiveni rezultati raspravljeni su u kontekstu suvremenih teorija razvoja čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
Napomena
Rad je u istoj monografiji objavljen i na engleskom jeziku (str.207-215).
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG,
Opća županijska bolnica Požega