Pregled bibliografske jedinice broj: 1069428
Mogućnosti primjene otvorenoga sustava u nastavi Hrvatskoga jezika
Mogućnosti primjene otvorenoga sustava u nastavi Hrvatskoga jezika // Jezik, književnost, obrazovanje - suvremeni koncepti / Višnjić Jevtić, A ; Filipan Žignić, B ; Lapat, G ; Mikulan, K. (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 319-326 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1069428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene otvorenoga sustava u nastavi Hrvatskoga jezika
(Posibilities of Applying an Open System in Teaching the Croatian
language)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Peharda, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Jezik, književnost, obrazovanje - suvremeni koncepti
/ Višnjić Jevtić, A ; Filipan Žignić, B ; Lapat, G ; Mikulan, K. - Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 319-326
ISBN
978-953-8115-76-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
književnost ; kreativnost ; lektira ; metodika hrvatskoga jezika
(literature, creativity, reading texts, methods of Croatian language teaching)
Sažetak
U radu se prikazuje interpretacija lektirnih djela u trećem razredu pomoću organizacije rada u otvorenom sustavu. Otvoreni sustav podrazumijeva nastavu u kojoj se polazi od učenika, a ne od sadržaja poučavanja. Takva je nastava određena interesima, željama i mogućnostima učenika (Bašić, 2006). Stoga se u otvorenom sustavu podrazumijeva didaktička ponuda unutar koje učenik slobodno odabire sadržaje, načine i oblike rada (Rosandić, 2005). U hrvatskoj metodičkoj literaturi otvoreni sustav još uvijek nije dovoljno prisutan, a nedostaju sustavna istraživanja nastavne prakse. Jedan je od ciljeva nastave književnosti odgajanje čitatelja, djeteta koje će voljeti čitati. Na to može utjecati učitelj koji će nastavu književnosti pokušati učiniti što zanimljivijom, kreativnijom i otvorenijom. U sklopu akcijskoga istraživanja održani su sati lektire. Na temelju promatranja opisanih metoda i oblika rada te učeničkih razmišljanja o satima u kojima su sudjelovali zaključuje se o svrhovitosti otvorenoga sustava, kao i o potrebi njegove šire primjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija